Acreditació web d'interès sanitari

divendres, 18 de desembre de 2009

ALIMENTACIÓ SALUDABLE DURANT LES FESTES DE NADAL

No cal quedar-se a casa per seguir una alimentació saludable els dies de festa, ja que és absurd. Però si caldrà que cuidem i vigilem que mengem i quant mengem. Només cal mantenir un equilibri entre la ingesta d’aliments i el consum d’energia. 
CONSELLS GENERALS 
Gaudir de les festes i seguir les següents recomanacions. 
  • Augmentar l’activitat física 
  • Preparar plats més lleugers la resta de setmana 
  • Evitar arribar a l’àpat amb gana 
  • Durant l’àpat dosifica la teva gana. Tant en el menjar com en les begudes.
  • Reservar el dolços i postres pels dies de festa 
  • Les begudes ensucrades i les alcohòliques també ens aporten calories. 
  • Recorda beure aigua.
COM ALLEUGERIR ELS ÀPATS 
  • Durant l’aperitiu procurar evitar els més calòrics, greixosos i fregits 
  • Durant el menú procurar fer combinacions dels plats per que es complementin: el primer plat més lleuger i el segon més consistent o al revés.
  • Les postres les escollirem a base de fruita fresca sobretot si l’àpat a estat fort. I els dolços els deixarem per a mitja tarda, per exemple.
  • Si fem sobretaula sempre podrem beure’ns un cafè sol, un te o una infusió.
  • I per beure evitarem les begudes ensucrades i alcohòliques, en excés.
Desprès de l’àpat seria bo sortir a caminar o passejar una estona i complementar l’àpat amb un sopar lleuger. Si la celebració es per sopar o farem al revés. 
Bones Festes i Bon Profit!!

dissabte, 12 de desembre de 2009

EL RESTRENYIMENT


DEFINICIÓ:
S’anomena restrenyiment quan el nombre de deposicions és menor a 3 vegades setmanals. És una patologia crònica molt estesa en els països occidentals.
CAUSES:
  • Condicionants socials: endarrerir l’evacuació
  • Condicionants dietètics: aport de líquids i aliments inadequat
  • Absència d’exercici físic: sedentarisme
  • Incoordinació durant l’evacuació: en persones molt nervioses
TRACTAMENT DIETÈTIC:
o      Beure aigua i líquids abundants
o      Augmenti el consum de fibra amb verdura, amanides, fruita sencera, llegums...
o      Afegir oli d’oliva en cru a les preparacions
o      Prengui productes integrals si vol
o      Practiqui alguna activitat física regular
o      Marquis un horari regular per anar al WC
o      No abusar de l’alcohol
o      No abusar d’aliments greixosos o rics amb sucre
o      No abusar d’aliments molt picants
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...