Acreditació web d'interès sanitari

dissabte, 26 de març de 2011

ANIVERSARI SALUDABLE

És una celebració especial per a tots, des dels infants als adults i també potser un moment una mica més saludable.
No es tracta de servir pastanagues en lloc de pastís
CONSELLS: 
  • Si el celebrem a l’escola i se’ns acumulen els aniversaris en poc temps es pot organitzar un aniversari al mes. Establin un dia per celebrar-ho tots junts.
  • Evitarem fomentar el consum excessiu, i que les festes girin al voltant de menjar. 
ALTERNATIVES I OPCIONS: 
  • Les llaminadures i els snacks són opcions ràpides i fàcils que podem canviar per opcions més naturals i saludables 
  • Per beure evitarem abusar dels refrescos ensucrats i amb cafeïna o teïna tenim altres opcions sanes i atractives

No hi ha cap aliment prohibit, si estem sans, podem menjar una llaminadura, però el que sí que hem de fer és donar als infants una gran varietat d'aliments saludables perquè tinguin més opcions per escollir.
Recordar que desprès dels àpats cal rentar-nos les dents

dissabte, 19 de març de 2011

MENÚ INFANTIL PER A DINAR:

Menú exemple d’un dinar amb primer plat, segon plat i postres de temporada tardor-hivern. És l’àpat més important en quantitat i en varietat d’aliments.
  • PRIMER PLAT: cigrons amb espinacs 
    • Informació Nutricional: Els cigrons contenen proteïnes vegetals, rics en fibres i poc greix. Consumir llegums de 2 a 3 vegades per setmana.
  • SEGON PLAT: Broquetes de salmó i gambes 
    • Informació Nutricional: El salmó ens aporta greixos poliinsaturats omega-3, que són greixos cardiosaludables.
  • POSTRES: Llesques de pera amb rajolí de mel 
    • Informació Nutricional: La mel és un aliment energètic, ric en hidrats de carboni, especialment glucosa (31%) i fructosa (39%) i amb una aportació escassa de minerals i vitamines.
Rosa Baró Vilà (Dietista - Nutricionista)

dissabte, 12 de març de 2011

CONSELLS A L’HORA DE COMPRAR

RECOMANACIONS A L’HORA DE COMPRAR:
  • Anar a comprar havent menjat i mai amb la sensació de gana.
  • Comprar seguint els consells d’alimentació saludable.
  • Acudir sempre amb una llista feta.
  • Comprovar la llista a la sortida.
  • Comprar productes frescos "del temps".
  • Comprar pocs aliments preparats. 
COM SERÀ EL CISTELL DESPRÈS DE COMPRAR?
  • Estarà ple de verdures, hortalisses i fruites del temps
  • Contindrà abundants llegums i peix blanc i blau 
  • També portarà làctics baixos en greixi fruita seca crua
  • Tindrà poques carns
  • Portarà molt pocs aliments preparats
  • I només contindrà, conserves al natural o en oli d'oliva
Utilitzeu cistells, carros o bosses reutilitzables, ja que ens apropen molt més a la sostenibilitat

dissabte, 5 de març de 2011

ÀPATS DE CARMANYOLA

1. PLANIFICAR EL MENÚ: 
Recordant les recomanacions per seguir una alimentació saludable, equilibrada i variada
2. RECOMANACIONS HIGIÈNIQUES: 
  • Guardar el plat cuinat refrigerat fins al moment de consum 
  • Transportar-lo en una bossa isotèrmica i s’escalfarà a més de 70ºC 
  • És convenient no menjar damunt la taula de treball o pupitre per evitar contaminacion 
3. CONSELLS PER MILLORAR L’ASPECTE I EL GUST: 
  • No salar la carn abans de posar-la al microones 
  • Si preparem alguna vinagreta o salsa per l’amanida millor portar-la independent 
  • Si portem peix o carn una mica de suc de llimona abans d’escalfar-los serà més sucós 
  • Si portem sopes o gaspatxo podem utilitzar un pot de 250g 
  • Cuinar la pasta al dente perquè desprès no quedi passada 
4. Un ÀPAT EQUILIBRAT en quantitat i varietat ha de presentar de 4 a 6 grups d’aliments (verdures, farinacis, proteics, oli d’oliva, fruita i/o làctics) i també cal utilitzar diferents tècniques de cocció per variar durant la setmana
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...