Acreditació web d'interès sanitari

dijous, 25 d’agost de 2011

OBESITAT

El concepte d'Obesitat: excés de teixit gras corporal que en general, i no sempre, es veu acompanyada per un increment del pes del cos.
L’OMS ha demostrat que l'OBESITAT és una malaltia seriosa, que amenaça la vida i que està associada a múltiples problemes de salut.
El tractament sempre haurà de ser personalitzat i adaptat a les característiques que presenti el malalt i es pot aconseguir una notable millora en les malalties associades a l'obesitat i en la qualitat de vida.
És una malaltia complexa i amb múltiples causes: herència genètica; el comportament del sistema nerviós, endocri i metabólic; el tipus d'estil de vida que es dugui, com la vida sedentària; i factors psicològics.
El grau d'Obesitat es determina mitjançant l'Índex de Massa Corporal (IMC), que és el quocient entre el pes en Kg dividit per la talla en metres al quadrat.

dilluns, 22 d’agost de 2011

CONSELLS PER A EVITAR LA DESHIDRATACIÓ

  • Beure de 2 a 3 litres de líquid al dia de manera contínua i en petites quantitats
  • Si es realitzen activitats i esforços, convé augmentar la quantitat de líquids i vigilar les pèrdues
  • Portar sempre a mà una ampolla de beguda
  • No confiar únicament en la sensació de set ja que sol aparèixer quan ja hi ha deshidratació
  • Beure varietat de begudes: aigua, infusions, refrescos, sucs, làctics, ...
  • Ingerir aliments rics en aigua (fruites, verdures i hortalisses)
  • Evitar el consum de begudes alcohòliques, ens deshidraten
  • Amb calor intensa, mantenir-se en un ambient fresc i ventilat
  • Vigilar la ingesta de líquid de la gent gran, esportistes, treballadors a l'aire lliure, infants,...
  • En cas de dubte consultar els especialistes de la salut, la nutrició i la dietètica
Més consells aquí

dimarts, 16 d’agost de 2011

LES MÓRES

Gràcies a la col·laboració amb la Marga Pradas i el seu bloc L'hora del tupper podeu gaudir de la nova entrada:  Les Móres

A continuació podeu llegir les meves recomanacions:

  • Per escollir les millors móres triarem les de colors més brillants i intensos, fermes i seques. Les móres toves i humides s'han començat a deteriorar i poden contenir floridures. Tot i això, no agafarem les que no estiguin madures pensant que ja maduraran a casa.
  • Guardarem les móres a la nevera, durant un màxim de 3 dies. I si ho fem a 0ºC es conservaran 1 setmana.
Consum

  • Podem consumir-les com a fruita o afegir-les en els postres de iogurt, llet, nata, o en l'esmorzar juntament amb els cereals
  • Per elaborar melmelada casolana o confitura o gelatina, que podem afegir a postres més elaborats com els pastissos
  • També podem utilitzar-les en receptes salades de carns com a salses o guarnicions.
Propietats dietètiques i nutricionals

  • Aquestes fruites silvestres contenen un baix valor energètic
  • Les móres no madures, són riques en tanins que donen el gust aspre i astringent. Quan maduren la quantitat de tanins va disminuint
Composició 100g de móres
Energia 35kcal
Hidrats de Carboni 6g
Fibra 9g
Vitamina C 18mg
Potassi 210mg

Recordem que tots aquests beneficis s'inclouen si seguim una alimentació saludable acompanyada d'exercici físic.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...