Acreditació web d'interès sanitari

dijous, 27 d’octubre de 2011

TOTS SANTS (Panellets, Moniatos i Castanyes)


Ja som a Tots Sants i com totes les festes trobem alguns aliments tradicionals que aquests dies són els panellets, les castanyes i els moniatos.
I ja sabeu que ens aporten els aliments que menjarem aquests dies?
  • PANELLETS:
Els panellets són un dolç però el seu aport nutricional és més interessant que d’altres dolços, gràcies al seu ingredient base, les ametlles crues. L'ametlla conté greixos monoinsaturats i poliinsaturats, hidrats de carboni, proteïnes, magnesi, potassi, calci i vitamines del grup B.
Però per suposat el límit són el número de calories i, per tant, cal consumir-los amb moderació.
100 grams de panellets ens proporcionen unes 450 quilocalories
Pots consultar la recepta aquí!
  • MONIATOS:

El moniato ens aporta hidrats de carboni complexes i sucres simples. També vitamina A (a més color groc-taronja més quantitat), altres vitamines com la C i les del grup B, i minerals (sobretot potassi, coure, magnesi, ferro i zinc).
100 grams de moniato ens proporcionen unes 100 quilocalories


  • CASTANYES:
Les castanyes són una fruita seca, però diferent a les que estàs pensant (avellanes, ametlles,...). Ja que pràcticament no porten greix. Contenen minerals (potassi, magnesi, coure) i vitamines C i del grup B.
100 grams de castanyes crues ens proporcionen unes 175 quilocalories

Gaudiu dels aliments de les festes de temporada amb moderació.

Per qualsevol dubte o consulta relacionada amb la nutrició i la dietètica podeu consultar el vostre Dietista-Nutricionista.

divendres, 14 d’octubre de 2011

LA NOVA PIRÀMIDE ALIMENTÀRIA

Experts internacionals, per iniciativa de la Fundació Dieta Mediterrània, han elaborat una nova piràmide, que va més enllà dels aliments i integra indicacions de tipus social i cultural:
  • Menjar en família
  • Productes locals 
  • Activitat física diària
  • Descans adequat
El nou esquema recorda que els millors aliments són els de temporada, frescos i poc processats que, a més, són respectuosos amb el medi ambient.


Com a elements imprescindibles no han de faltar:
  • els cereals, preferentment integrals, les hortalisses i les fruites 
  • aigua (entre 1,5 i 2 litres al dia), que pot ser completada amb infusions 
  • 2 racions de productes làctics (baixos en greixos).  
  • Imprescindible l'oli d'oliva i com a novetat s'inclouen espècies, herbes, cebes i alls
  • un grapat d'olives i/o fruits secs
  • llegums 3 vegades a la setmana
  • peix (2 o més), carn blanca (2) i ou (2-4)
  • carn vermella i els embotits: 1-2 racions a la setmana
  • el vi i la cervesa amb moderació
  • els aliments rics en sucres i greixos 2 racions petites a la setmana
  • Les patates en aquesta nova guia d'alimentació només es permeten 3 vegades a la setmana i que no totes fregides!
I per obtenir tots els beneficis de la Dieta Mediterrània s'ha de reduir lleugerament la quantitat per ració, per adaptar-lo al ritme de vida actual, i realitzar exercici físic (30 minuts al dia), s'ha de descansar adequadament i seure al voltant de la taula en companyia de la família i/o amics.

Les Carabasses

Gràcies a la col·laboració amb la Marga Pradas i el seu bloc L'hora del tupper podeu gaudir de la nova entrada:  Les Carbasses




A continuació podeu llegir les meves recomanacions:
  • A l'hora d'adquirir una carabassa d’hivern cal tenir en compte que ha d'estar tendra però ferma i ben desenvolupada. S'aconsella triar els exemplars ben madurs, d'escorça gruixuda i es rebutjaran les de pell suau, ja que no seran prou madures.
  • A més, és preferible que conservin la cua o peduncle. Això evita que la carabassa perdi humitat.
  • Les varietats d'hivern es poden conservar fins a sis mesos, ja que contenen menys aigua i si les volem congelar ho farem una vegada ja  cuinades.
Propietats dietètiques i nutricionals:
  • És una hortalissa amb alt valor de sacietat i millora el trànsit intestinal per l'alta presència de mucílags, que són un tipus de fibra soluble.
  • La carabassa és rica en beta-carotè o provitamina A i vitamina C. També vitamina E, folats i altres vitamines del grup B.
  • La carabassa és un aliment ric en potassi i també conté altres minerals com fòsfor i magnesi, però en menors quantitats.
Composició 100g de carabassa:
Energia 27-35 kcal
Hidrats de Carboni 5-6g
Fibra 1,5g
Vitamina A (retinol) 75mg
Potassi 235mg
Folats 25mg

Consum:
  • Recomanable per a totes les edats, i més gràcies, al seu color que resulta cridaner i atractiu fa fàcil incloure-la en l’alimentació infantil.
  • El consum d'hortalisses riques en beta-carotè pot resultar molt útil per als que pateixen problemes oculars, com fotofòbia, sequedat ocular o ceguesa nocturna.
  • També es recomanable en persones que realitzin exercici físic intens, estiguin exposats a la contaminació ambiental, el tabaquisme, les infeccions, l'estrès, dietes riques en greixos i la sobre exposició al sol.
Recomanacions sempre que es consumeixi en el conjunt de l’alimentació saludable, i si tens dubtes contacta amb un professional Dietista - Nutricionista
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...