Acreditació web d'interès sanitari

divendres, 23 de desembre de 2011

BON NADAL SALUDABLE!

Amb les festes de Nadal sembla que iniciem uns dies per descuidar la nostra salut i si tenim remordiments creiem que al inici d’any ja ho arreglarem.
La clau no és sacrificar la salut pel plaer. La clau és evitar els excessos, que ens passaran factura més tard, no solsament amb uns quilos de més, sinó també amb algun empatx, desequilibris analítics, pujades de tensió, acidesa d'estómac i d’altres...
No cal privar-nos dels plats que hem esperat tot l’any, però tampoc anar a l’altre extrem. Cuida i vigila què menjar i les quantitats a agafar.
Objectiu: Mantenir el pes
Caldrà, per tant, mantenir un balanç equilibrat entre la ingesta d’aliments i l’activitat física. Qualsevol activitat que es realitzi, per molt petita que sigui, sempre és positiva i ens anirà molt bé per descarregar l’estrès i tensions de tot l’any.


Si et compromets a seguir les següents premisses aconseguiràs passar unes festes saludables:

  • Seguir i augmentar la meva rutina d’exercici físic diari. 
  • Menjar els aliments típics de Nadal només el dia de festa. 
  • Assaborir i gaudir el menjar pausadament i mastegant. 
  • Mesurar les porcions i racions dels aliments. 
  • Esmorzar i no saltar-me els àpats. 
  • Menjar fins sentir-me satisfet, no ple. 
  • Acompanyar tots els àpats d’amanida i/o verdura. 
  • Moderar el consum d’alcohol i refresc. 
  • Passar les festes content i relaxat juntament amb les persones que estimo.
BONES FESTES i BON PROFIT!!!

dijous, 15 de desembre de 2011

NENS EN MOVIMENT!

Molts dels que em coneixeu em dieu que el meu cap no para mai!

Doncs ara l’he unit al de la psicòloga Maite Pàmies per portar el programa Nens en Moviment a Reus.

Nens en Moviment és un programa integral pel tractament del sobrepès i l’obesitat infantil dirigit a nenes i nens de 7 a 12 anys i als seus familiars.

El programa uneix Alimentació, Activitat física i Emocionalitat, promovent estils de vida saludables.

Aquest programa d’educació, dissenyat per l’Hospital de Vall d’Hebron de Barcelona, s’ha aplicat en diferents poblacions obtenint uns resultats molt esperançadors i Reus no pot ser menys. Ja sabeu que al món de Reus hi trobem el bo i millor.

Nens en Moviments s’iniciarà l’any que aviat comencem al Centre DAU, davant l’Abacus de Reus.

Si sou mares, pares, educadors... i coneixeu un infant amb sobrepès o obesitat ajudeu-lo a millorar la seva autoestima i normalitzar el seu índex de massa corporal (IMC).

Més informació a: nemreus@gmail.com
Dietista-Nutricionista i Educadora en Obesitat Infantil

divendres, 2 de desembre de 2011

LES TARONGES


Gràcies a la meva col·laboració amb la Marga Pradas i el seu bloc L'hora del tupper podeu gaudir de la nova entrada: Les Taronges
A continuació podeu llegir les meves RECOMANACIONS:

  • Convé triar les taronges ja madures, perquè són fruites no climatèriques que no maduren una vegada recol·lectades.
  • S'han de rebutjar les peces que sonin a buit en colpejar, presentin cops o contusions o tinguin olor de ranci.
  • El color de la pell no indica amb seguretat la qualitat del fruit, ja que hi ha taronges madures amb la pell verda.
  • Cal triar les taronges d'elevat pes respecte a la seva mida, ja que seran les més sucoses.
CONSUM:
  • Si ens menjarem les taronges que adquirim en pocs dies, es poden deixar al fruiter a temperatura ambient. I per conservar-les durant setmanes posem-les a la nevera.
  • És recomanable no apilar-les unes sobre altres, sinó que s'han de disposar una al costat de l'altra, mantenint certa separació entre elles per evitar floridures.
  • Molt recomanable per als més petits de casa, ja que és molt fàcil de pelar i consumir.
  • La manera més habitual de consum és al natural, sencera o en suc, que si exprimim a casa caldrà consumir ràpidament per no perdre les seves propietat nutritives.
PROPIETATS DIETÈTIQUES I NUTRICIONALS:
  • És una fruita d’escàs valor energètic, gràcies al seu elevat contingut en aigua, però d’elevat valor nutricional gràcies a la seva riquesa en vitamina C, àcid fòlic i minerals com el potassi i el magnesi.
  • Conté quantitats apreciables de beta-carotè (provitamina A), responsable del seu color típic i conegut per les seves propietats antioxidants, a més dels àcids màlic, oxàlic, tartàric i cítric.
  • La quantitat de fibra es troba sobretot a la part blanca entre la polpa i l'escorça, i el seu consum afavoreix el trànsit intestinal.
  • La vitamina C intervé en la formació de col·lagen, ossos i dents, glòbuls vermells i afavoreix l'absorció del ferro dels aliments i la resistència a les infeccions.
  • Destaca per la seva aportació de potassi, que la converteix en un aliment idoni per a casos d’hipertensió arterial.
Composició 100g de taronja
Energia
40 kcal
Hidrats de Carboni
8-9 g
Fibra
1,5-2 g
Vitamina C
55 mg
Potassi
180 mg
Carotenoides
240 mcg
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...