Acreditació web d'interès sanitari

dilluns, 23 de gener de 2012

LES MANDARINES

Gràcies a la meva col·laboració amb la Marga Pradas i el seu bloc L'hora del tupper podeu gaudir de la nova entrada: Les Manadrines

A continuació podeu llegir les meves RECOMANACIONS:
  • La mandarina es considera el cítric més afí a la taronja, però la seva mida més petita, el seu gust més aromàtic i la facilitat de treure la seva pell, fan de la mandarina una de les fruites més apreciades tan pels grans com els petits de casa. 
  • Les mandarines de més qualitat són les que tenen la pell tova però no arrugada i ben adherida als grills. 
  • Si les volem sucosos han de ser pesats, de manera que triarem les mandarines que tinguin major pes respecte a la seva mida.  
  • El pes d'una mandarina pot variar des dels 50 als 100 grams, per la qual cosa la ració de consum recomanada és de 2-3 peces, segons la mida.
CONSUM:
  • Es poden trobar al mercat de setembre fins a principis de març. El seu període de maduració és dilatat donada la gran quantitat de varietats conreades. 
  • Un cop recol·lectada, la mandarina es conserva perfectament a temperatures de refrigeració, entre 3 i 7ºC, a la part menys freda de la nevera. Si es vol conservar per un període d'una a dues setmanes es pot conservar per sota de 3ºC. 
  • Les mandarines, pel seu sabor agredolç resulten molt refrescants i gustoses si es consumeixen al natural com a fruita fresca o en forma de sucs o per confeccionar sorbets, gelats, melmelades i licors. 
  • Els grills s'utilitzen com a ingredient decoratiu de pastissos. També s'usa aquesta fruita per fer exquisides salses que serveixen per acompanyar carns, aus i peixos o fins i tot es posen en amanides al natural, combinades amb verdures.
PROPIETATS DIETÈTIQUES I NUTRICIONALS:
  • L'aportació energètica de la mandarina és molt moderada, ja que conté molta aigua i pocs sucres, fent-la apropiada per a persones que volen controlar el seu pes. 
  • La fibra (pectina) es troba en els embolcalls blancs que recobreixen els grills. Si volem regular el nostre trànsit intestinal, no hem de desprendre’ns d’aquestes pells. 
  • La seva vitamina per excel·lència és la C, gran antioxidant i preventiva per al desenvolupament de refredats. 
  • Conté àcid cítric, el qual ajuda a alcalinitzar l'orina i a combatre les infeccions. 
  • Dels minerals que conté cal destacar el potassi, per l’efecte moderadament diürètic, recomanable en persones amb tensió arterial elevada o pedres al ronyó.
Composició 100g de mandarina
Energia
45-50kcal
Hidrats de Carboni
10-12g
Fibra
0,8-1g
Vitamina C
40mg
Potassi
145mg
Carotenoides
330 mcg


diumenge, 22 de gener de 2012

Dietes miracle: un risc per a la salut

Gràcies a la nova col·laboració amb Punt6Ràdio, cada dilluns a partir de les 11:30h, podeu seguir els meus consells a l’espai de Nutrició i Dietètica del magazine d’actualitat “Ja hi som tots” conduit per Marta Trill.

Dilluns 16 de Gener vam començar ben crítics analitzant les Dietes Miracle que apareixen periòdicament prometen una ràpida pèrdua de pes sense esforç.

Aquestes ens indueixen una restricció calòrica molt severa, que generalment condueix a situacions de mancances en vitamines i minerals i alteracions metabòliques que les fa insostenibles en el temps i perilloses per a la salut.

Risc per a la salut, ja que poden:
Dietes Miracle
  • Agreujar el risc metabòlic de les persones.
  • Provocar desnutrició proteiques i dèficit en vitamines i minerals.
  • Desencadenar trastorns del comportament alimentari (anorèxia, bulímia,...).
  • Produir efectes psicològics negatius.
  • Afavorir l'efecte rebot.
Classificació de les dietes miracle:
  • Dietes hipocalòriques desequilibrades: presenten nombrosos dèficits en nutrients.
      • Dieta de la Clínica Mayo
      • Dieta "pren la meitat"
      • Dieta Gourmet
      • Dieta Zero
  • Dietes dissociatives: es basen en consumir els aliments segons determinades combinacions i restriccions.
      • Dieta de Hay o dissociada
      • Règim de Shelton
      • Dieta Hollywood
      • Dieta de Montignac
      • Antidieta
  • Dietes excloents d’algun nutrient: 
    • riques en hidrats de carboni i sense lípids i proteïnes
      • Dieta Dr Prittikin
      • Dieta del Dr Haas.
    • riques en proteïnes i sense hidrats de carboni (produeixen una sobrecàrrega renal i hepàtica molt important)
      • Dieta de Scardale
      • Dieta dels Astronautes
      • Dieta de Hollywood
      • Dieta de la Proteïna Líquida
    • riques en greix (produeixen greus alteracions en el metabolisme)
      • Dieta de Atkins
      • Dieta de Lutz
Pots escoltar el programa complet al següent enllaç i si vols només la secció de Nutrició i Dietètica a partir de 1:28:00

dijous, 5 de gener de 2012

DESPRÉS DE FESTES...


Ja han passat les festes i decidim aplicar-nos després de la visita dels Reis Mags.
Ara que comencen les rebaixes i volem comprar-nos roba ens recordem dels torrons, el cava, els polvorons, el tortell de reis, els dinars de Nadal...i tan sols pensem en com perdre aquests quilos de més que hem guanyat.
Si ens posem a buscar per la xarxa trobem dietes fins a l'infinit: la de la carxofa, la depurativa, la flash, la dels famosos,... cadascuna més dràstica i perjudicial que l’anterior.
La solució es troba en seguir una alimentació saludable acompanyada per activitat física regular. Us sentireu molt millor amb el vostre cos i no el castigareu amb una dieta miracle. 

LA MILLOR DIETA ÉS LA DEL MENJO SA I FAIG EXERCICI!

CONSELLS PER DESPRÉS DE NADAL:
  1. Mou-te
  2. Beu aigua
  3. Evita l'excés energètic
  4. Redueix la mida de les racions
  5. Mastega a poc a poc
  6. Minimitza les sortides gastronòmiques
  7. Evita les restes i omple la nevera d'aliments saludables
  8. Assegura una aportació adequada de fibra
  9. Potencia el consum de verdures i fruita
  10. Retorna a les 5 ingestes diàries 
Finalment, fes una llista d'objectius realistes per l’Any Nou i renova el teu compromís amb tu mateix@ consultant al teu Dietista - Nutricionista que t'ajudarà a reprendre hàbits saludables 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...