Acreditació web d'interès sanitari

dilluns, 27 de febrer de 2012

ESTIL DE VIDA ACTIU


El sedentarisme és el 4rt factor de risc de mortalitat al món.
Per deixar enrere el sedentarisme l'Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana dedicar 30min al dia a l'activitat física.

Com aconseguir-ho? Exemples:
  • Pujar escales: 15 minuts.
  • Córrer 2 km: 15 minuts.
  • Saltant a corda: 15 minuts.
  • Anar en bicicleta durant 6,5 km: 15 minuts.
  • Jugar a bàsquet: 20 minuts.
  • Nedar a la piscina: 20 minuts.
  • Fer gimnàstica a l’aigua: 30 minuts.
  • Ballar: 30 minuts.
  • Caminar a bon pas 3 km: 30 minuts.
  • Treballar al jardí: 45 minuts.
  • Netejant els vidres, el terra, el cotxe,..: 40-60 minuts.
També podem incorporant al dia a dia petits canvis en les rutines, una bona idea és començar a seguir els consells del Pla d'Activitat Física, Esport i Salut (PAFES) de la Generalitat de Catalunya.
I aprofitar al màxim les oportunitats per caminar i, poc a poc, el teu estil de vida serà cada vegada més actiu.
A continuació pots veure els exemples de les diferents Piràmides de l'Activitat Física, quina és la teva? 

diumenge, 26 de febrer de 2012

Alimentació Saludable. Relació amb el càncer de mama

Dimecres 22 de Febrer a les 18h vaig realitzar la conferència: Alimentació Saludable. Relació amb el càncer de mama, per l'Associació Oncològica Dr. Amadeu Pelegrí
Seguiu l'enllaç de l'Associació i estareu al dia de totes les activitats que realitzen.

I a continuació teniu un resum dels temes tractats:

El càncer de mama és el tumor més freqüent entre les dones a Catalunya, i al món. La taxa de mortalitat va disminuint, gràcies a insistir en la prevenció.
 
PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA:
  •  Programes de detecció precoç: autoexploració i mamografia
  •  Canvis en els factors de risc modificables:  
    • L'ESTIL DE VIDA
 QUE PUC CANVIAR JO?
  • Exercici físic 
    • Evitar el sedentarisme realitzant exercici físic un mínim de 2h per setmana
  • Alimentació Saludable (els Dietistes-Nutricionistes l'aconsellarem)
    • Alimentació baixa en greixos
    • Dieta rica en fibra
  • Alcohol 
    • L'OMS recomana un màxim d'1 copa de vi o canya de cervesa diària en dones i  un màxim de 2 copes de vi o 2 canyes de cervesa diària en homes
  • Tabac 
    • Deixar l'hàbit
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...