Acreditació web d'interès sanitari

dilluns, 23 de juliol de 2012

MENJAR SALUDABLE I ESTALVIAR


En aquests temps més difícils, és important cuidar els diners i la salut, perquè desafortunadament, els professionals de la salut temem que aquestes retallades en despeses juntament amb l’augment de l’IVA ocasionin un empitjorament de l'epidèmia d'obesitat que ens afligeix. Nombrosos estudis ho demostren, els baixos ingressos es relacionen amb hàbits alimentaris menys saludables, evitem-ho.

Consells per estalviar diners i cuidar la salut:
  • Aposta pels aliments bàsics: els quals no reben la pujada d’IVA, pa, llet, formatges, ous, fruites, verdures, hortalisses, llegums, tubercles, arròs,...
  • Compra de temporada: fruites, hortalisses i verdures... Tenen millor relació qualitat i preu
  • Hort urbà: Planta vegetals al balcó, comença per les herbes aromàtiques i animat amb l’enciam o els tomàquets
  • Compra aliments a granel: estalviaràs en envasos
  • Compra aliments no processats: els processats com els plats preparats, els postres làctics, les galetes,... seran més cars
  • Elimina el superflu: exclou el menjar escombraries
  • Compra en llocs propers: estalviarem combustible i farem exercici
  • Planifica: evitaràs comprant aliments que no necessites
  • Ofertes amb seny: Vigila els 2x1 si són aliments no necessaris evita’ls
  • Economitza en la preparació: Evita afegir massa oli o massa sucre també t'ajudarà a controlar el pes
  • Aprofita la nevera: compra aliments sencers, per exemple el pollastre, i talla’ls en porcions i congela
  • La carn justa: una bona alternativa són les proteïnes vegetals de les llegums combinades amb cereal o reduir la ració de carn si ara és excessiva
  • El peix de mercat o llotja: de la zona ens ajudarà a estalviar uns calerons
  • Omple el teu got sense buidar la butxaca: Beu més aigua. Utilitza aigua potable de l’aixeta només cal evaporar el clor, aprèn com fer-ho aquí
  • Modera l’alcohol: les begudes alcohòliques augmenten de preu i són de consum esporàdic i moderat
Menjar millor i assequible no ha de ser sortir car!
Demana consell al Dietista-Nutricionista

dilluns, 16 de juliol de 2012

ESTIU SALUDABLE


L'alimentació és important durant tot l’any i a l’estiu també podem portar a terme uns hàbits saludables que ens ajudaran a mantenir el nostre pes adequat i un bon estat de salut.
  • Essencial la hidratació perquè l'organisme realitzi totes les seves funcions amb normalitat, evitar insolacions, cops de calor,...
  • Per a hidratar-nos i fer-nos passar la set, el millor és l'aigua
  • Les begudes alcohòliques contribueix a la deshidratació, a més d'aportar calories i pocs nutrients (calories buides)
  • En cap cas és bo saltar-se àpats, però encara és menys recomanable durant les vacances. L'ideal és realitzar uns 4-5 àpats de menys volum al dia 
  • Tenir molta quantitat d’aliments a la nostra disposició pot fer-nos menjar més del que necessitem, així que hem de posar-nos límits i normes
  • Durant l’àpat és recomanable combinar els teus plats sempre amb verdura o amanida i prendre una peça de fruita de postres
  • Gaudeix del menjar a l'estiu i evita el restrenyiment prenent amanides variades , hortalisses, macedònies i batuts de fruites
  • Els gelats de gel o artesanals i en quantitats petites
  • A l'anar de tapes o a l'aperitiu, intenta no abusar dels fregits, dels arrebossats, de les salses i modera la quantitat
  • Els sopars massa copiosos no són gens recomanables, i encara menys si la nostra activitat diària és inferior
  • Mantenir-se actiu, i una bona manera d'aconseguir-ho és fent activitats divertides alhora

GAUDEIX L'ESTIU SALUDABLE!!! 

divendres, 13 de juliol de 2012

LA CERVESA DEL REUS BEER FESTIVAL

A Reus no parem d’organitzar esdeveniments i actes, i si tenen a veure amb la gastronomia, l’alimentació i el tast sabem que aquí tenen l’èxit assegurat.
Aquesta vegada l’Associació comercial EIX Prim Sunyer, la Cambra de Reus i qporeus.com. amb el recolzament de l’ACCA (Associació per la Cultura de la Cervesa Artesana) celebren la primera edició del Reus Beer Festival.
El RBF (Reus Beer Festival) neix per apropar les excel·lències de la cervesa artesana i les novetats del sector als amants de la cervesa i al públic de Reus i visitants durant els dies 13, 14 i 15 de Juliol de 2012.

Situem-nos, que és la cervesa?
Beguda fermentada més estesa del món preparada a partir de cereals germinats, especialment ordi, i aromatitzada amb llúpol.
Existeixen diversos tipus que es diferencien pel color, el gust, els ingredients, el contingut alcohòlic,... I en l'actualitat, trobem noves variacions de cervesa, com la sense alcohol que no conté alcohol o en conté en una quantitat mínima, com la sense gluten per a celíacs o com les aromatitzades amb fruites (fruits del bosc, maduixa, poma,...)

Característiques, beneficis i curiositats:

  • Amb moderació, és digestiva, diürètica i prevé malalties cardiovasculars.
  • Beguda alcohòlica amb menys calories i més fibra.
  • Conté vitamines del grup B, fòsfor, proteïnes, hidrats de carboni i aigua.
  • Antioxidant per l’aport de polifenols.
  • La cervesa mostra un efecte protector davant el bacteri Helicobacter pylori.
Cervesa artesana:
La cervesa artesana no admet la utilització de processos afegits per obtenir fonts extres de sucres per abaratir el cost, ni s'admet l'ús de carbonatats per gasificar-la artificialment. Només es pot usar gra i no conté additius ni coadjuvants sintètics aportant certs benèfics com la regeneració de la flora intestinal, com la millora de la pell seca, com l'enfortiment dels cabells i les ungles.


Quina quantitat és saludable?
L'OMS recomana no superar el consum d’alcohol dels 30g/dia en homes i dels 20g/dia en dones i no podem estar una setmana sense beure per acumular la ració en cap de setmana.
Cervesa: 99Kcal, 6,3g de sucre i 10g d'alcohol
Recordar que hi ha cerveses amb un grau alcohòlic molt alt i el cos necessita una hora per eliminar-ne de 8 a 13g, però també podem obtenir els beneficis de la cervesa amb la sense alcohol.

Totes aquestes recomanacions i beneficis esdevenen si el consum és moderat, siguem coherents i tastem la cervesa per gaudir-la adequadament i saludablement
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...