Acreditació web d'interès sanitari

dissabte, 31 d’agost de 2013

CONSELLS REUS DIRECTE 7

Gràcies a la secció de Salut de ReusDirecte ja podeu llegir més consells d'alimentació, nutrició i dietètica.
Reus Directe

Article 7: Aigua corrent, no mata la gent?
En general una alimentació equilibrada i una correcta hidratació són la base per cobrir les necessitats nutricionals en la majoria de les persones que fan esport, però ... 

Llegeix l'article integrament aquí

dilluns, 26 d’agost de 2013

SECRETS D'ALIMENTACIÓ SALUDABLE PER INFANTS I JOVES

No és cap secret que molts infants i adolescents consumeixen massa calories i realitzen poca o mínima activitat física (el cas dels adults tampoc difereix gaire). A més a més, manquen aliments de tots els grups recomanats.

Què puc fer per ajudar-los a menjar bé i gaudir-ne?  
Adopta els següents consells per a l'èxit.
  • Recorda que el gust i l'atractiu a la vista són la base de l'èxit. Si els aliments no tenen un bon aspecte o tenen bon gust, tan els nens com els adults, probablement no se'ls mengin.
  • Dóna-li nous noms als plats saludables i fes-los més atractius.
  • Varia la forma/textura de verdures i altres aliments; per exemple: talla en formes espirals i cercles en comptes de pals.
  • Elabora aperitius saludables com per exemple hummus amb bastonets de diferents hortalisses, evita fregits i arrebossats, elabora patates xips o lamines de poma cruixent al forn i amb espècies al gust.
  • Serveix els àpats amb una vaixella ben cridanera.
  • Involucra els nens en la selecció i preparació dels aliments. Els infants i adolescents són més propensos a menjar aliments que han contribuït a seleccionar.
  • Escoltar els seus suggeriments (no vol dir estar sota les seves ordres) de com preparar els aliments d'una manera que els agradaria menjar a ells.
Aquests secrets són per tota la família!
Tots els membres de la família, tan els pares com els fills i els avis, poden seguir l'alimentació completa, sana i equilibrada. 
Els bons i els mals costums és converteixen en hàbits, per això és molt important la participació de cada membre de la família individualment.

dilluns, 5 d’agost de 2013

MENJAR COM LA FAMÍLIA

És cert que realitzar àpats en família influeix directament en l'elecció posterior d'aliments dels nens i joves? A continuació podràs conèixer un estudi que ho explica:

El Dr. Skafida de la Universitat d'Edimburg, en un estudi recent, es va centrar a esbrinar quins menjars familiars condueixen a millors opcions d'aliments entre els nens. El Dr. va utilitzant una mostra representativa de 2.332 nens de cinc anys d'edat, d'Escòcia i va esbrinar la qualitat de la dieta del nen preguntant a les mares sobre la freqüència de consum dels seus fills de diferents categories d'aliments. Es va investigar la relació entre la qualitat de la dieta dels nens, els hàbits de menjar i el gaudir del menjar.

Els resultats van mostrar que gairebé tots els nens (99%) van menjar un àpat principal diari. D'aquests, la majoria va menjar a intervals regulars amb un o dos pares i al voltant del 71% va menjar el mateix que els seus pares.

Com en d'altres estudis previs es va trobar que la qualitat de la dieta dels infants és "socialment estratificada", és a dir, els nens procedents d'entorns menys afavorits mostren dietes de menys qualitat. A més, les nenes, el primogènit, els nens de mares amb educació superior i els nens de les famílies amb dos pares van mostrar una dieta més sana.

Les dietes de més qualitat estaven més presents entre els nens amb un horari d'àpats regular realitzats en cuines o menjadors, on els àpats eren més agradables i amb la pràctica regular de conversar entre la família. Mentre que menjar amb els seus pares o no, no era un predictor significatiu per a la qualitat de la dieta.

A diferència d'estudis anteriors, les dades del present estudi suggereixen que menjar junts en família és un aspecte menys important del que es pensava, fent-se evident que el tipus d'aliments que es consumeixen en lloc de la mera presència dels pares durant l'hora de dinar és el que diferencia la qualitat de la dieta dels nens. Menjar el mateix que els pares era l'aspecte dels hàbits de menjar de la família que més es relaciona amb les dietes més saludables en aquest estudi. 


Per tant, l'alimentació té una major qualitat nutricional si s'anima els nens a menjar el menú dels seus pares.

En general, els resultats presentats anteriorment mostren que els hàbits alimentaris es desenvolupen durant els primers anys de vida i els pares juguen un paper fonamental per influir en la conducta alimentària dels seus fills.

Donar Bon Exemple Sempre!

Bibliografía: Skafida, V., The family meal panacea: exploring how different aspects of family meal occurrence, meal habits and meal enjoyment relate to young children’s diets, Sociologia de la Salut i Malaltia (2 d'abril del 2013)

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-9566.12007/abstract
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...