Acreditació web d'interès sanitari

divendres, 31 de gener de 2014

PRESENTACIÓ L'HORA DEL TÀPER

Reserveu a l'agenda dimarts 4 de febrer a les 19h a la Casa del Llibre de Barcelona.
Tinc el plaer de presentar el llibre l'Hora del Tàper, juntament amb Ada Parellada (restauradora), Jordi Rourera (editor d'RBA-La Magrana) i per suposat l'autora Marga Pradas.
Presentació llibre l'Hora del Tàper
El llibre ofereix més de 50 receptes (noves i algunes del blog de la Marga Pradas, Hora del Tàper) senzilles, que no vol dir simples ni avorrides, amb consells per ajudar a crear-ne de noves i que es converteixin com a mínim en el doble de receptes. 
Un llibre pràctic i inspirador per saber com omplir el tàper i/o carmanyola de dinar i a més com fer-ho de manera saludable i equilibrada. 
També trobareu el decàleg del bon "taperista" on llegireu el perquè que jo sigui a la presentació del llibre, potser com ja sabeu o us penseu jo sóc qui ha fet l'apunt nutricional d'aquest llibre.

Aprofito des d'aquí agrair a la Marga Pradas que es poses en contacte amb mi, una desconeguda, per iniciar un seguit de col·laboracions als nostres respectius blogs que, des del juliol de 2011 al febrer de 2014, han acabat esdevenint un llibre que de ben segur us agradarà.

Salut i Bon profit!

diumenge, 26 de gener de 2014

LA PIRÀMIDE DE QUATRE CARES

De ben segur que coneixes la piràmide de l'alimentació saludable o si més no l'has vist per aquest blog, concretament en les següents entrades:
La Piràmide és una eina pràctica, i com a tal s'adapta a les necessitats del moment o si més no així hauria de ser.
El fet és que la Fundació Alícia (centre de recerca en cuina) ha dissenyat la seva pròpia piràmide per ajudar a entendre què cal menjar, com fer-ho, com cuinar-ho i en quina freqüència i, alhora, recordar que per estar sa també cal moure's, un tot en un!
Com han fet aquesta eina tan pràctica? Doncs en 3D i amb quatre cares.
Piràmide Alícia
Pots descarrega-la aquí, imprimeix, munta i descobreix tota la informació que et dóna en cada una de les cares:
  1. QUÈ MENGES? que ens convé per alimentar-nos bé. A la base el que hem de menjar més sovint i, a mesura que s'estreny la piràmide, el que hem de menjar cada cop en menys quantitat o freqüència.
  2. COM CUINES? La manera com es cuinen els aliments ajuda a decidir amb quina freqüència podem menjar-los, a aprofitar-los i evitar el malbaratament.
  3. COM MENGES? Per menjar correctament, cal dedicar-hi un mínim de temps, sense distraccions. 
  4. ET MOUS PROU? Fer exercici és tan essencial com menjar bé, sempre d'acord amb la nostra edat i capacitat. Per aquest motiu l'activitat física sempre ha tingut també la seva versió de piràmide especial per a cada edat, pots veure-les aquí.
Ja veieu doncs que aquesta piràmide de 4 cares s'ha dissenyat per tenir un enfocament integral, molt útil per fomentar un estil de vida saludable a través de bons hàbits alimentaris i per evitar el sedentarisme.

dilluns, 13 de gener de 2014

LA PASTA PER ALS CATALANS amb cigrons i espinacs

Segona recepta de plat únic de pasta en col·laboració amb el blog LA PASTA PER ALS CATALANS, trobareu la primera aquí.
Recepta especialment indicada en persones vegetarianes i en esportistes, que només augmentant una mica la quantitat de pasta serà suficient per realitzar activitats físiques intenses. La recepta aporta el cereals en forma de pasta i la llegum en forma de cigrons i gràcies a aquesta combinació és un menú ideal perquè permet obtenir proteïnes de qualitat, amb menys greix i colesterol i a més els espinacs ens ajuden també a afegir un plus de fibra.
Càlcul nutricional:
Energia589 kcal
Hidrats de Carboni89 g
Proteïnes24,5 g
Lípids/Greixos15 g
Colesterol0mg
Fibra18,5g

Aprofito per recordar-vos que les combinacions ens ajuden i molt a seguir l'alimentació saludable i en aquest cas ens ajuden a millorar la qualitat de les proteïnes vegetals, és el cas també de les següents combinacions:
  • Llegums + cereals (preferentment integrals): llentilles amb arròs, fesols amb mandioca, cuscús amb cigrons i verdures, cigrons amb blat, espaguetis amb pèsols i gambes, “burritos” farcits de fesols, soja amb verdures i arròs..
  • Llegums + fruits secs i llavors: cigrons amb pinyons, amanida de llentilles amb nous, humus o paté de cigrons (cigrons triturats amb llavors de sèsam i espècies).
  • Cereals (preferentment integrals) + fruits secs i llavors: amanida d'arròs amb fruits secs, pasta amb nous.

I no cal ser vegetarià per gaudir, tots podem obtenir el benefici d'aquestes proteïnes de qualitat que ben combinades ens aporten els aminoàcids essencials.

Anima't doncs, a afegir combinacions de vegetals en els teus menús, per a fer la dieta més variada i igual de nutritiva i equilibrada. Recorda que el consum freqüent i en excés d'aliments d'origen animal es relaciona amb un risc més alt de patir malalties cardiovasculars i obesitat.

Més informació i la recepta completa aquí
Salut i Bon profit!

dimarts, 7 de gener de 2014

GENER TEMPS DE

Imatge amb la llista de productes vegetals de Gener: Les fruites hortalisses són riques en aigua, minerals, vitamines i fibra que ens ajuden a mantenir el pes sota control i aporten antioxidants que combaten els radicals lliures, protegeixen l'intestí i retarden l'envelliment.

Procurem consumir sempre el que la terra ens dóna en el seu moment i el nostre cos i la nostra butxaca (ja que és més barat el producte de temporada) ho agrairà.

A cada temporada el més fresc!
Gener temps de...

dilluns, 6 de gener de 2014

CONSELLS REUS DIRECTE 11

Gràcies a la col·laboració amb la secció de Salut de ReusDirecte ja podeu llegir més consells d'alimentació, nutrició i dietètica.
ReusDirecte

Article 11: 
Especial Alimentació i Nadal (II): 
Bons propòsits any 2014
Comença un any nou i és el moment de l'any que ens plantegem més canvis i perquè no també fer-ho en temes d'alimentació i salut. A continuació us proposo uns exemples molt eficaços...

Vols conèixer quins són? Llegeix l'article integrament aquí
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...