Acreditació web d'interès sanitari

diumenge, 23 de març de 2014

SORTEIG Llibre l’Hora del Tàper

Com a blogger col·laboro amb la Marga Pradas en el seu blog de receptes per omplir la carmanyola (segueix-lo aquí) fet que també m'ha portat a deixar el meu petit granet d'arròs en el seu llibre l'Hora del Tàper.
Gràcies a ella, a RBA-La Magrana i en motiu del meu aniversari et proposo aquest sorteig en el qual pots guanyar el llibre l’Hora del Tàper, l'afortunat/da guanyarà el llibre que ofereix més de 50 receptes amb exemples per ajudar a crear-ne de noves. El llibre és un manual pràctic i inspirador per saber com omplir la carmanyola de dinar i a més com fer-ho de manera saludable i equilibrada gràcies al decàleg del bon "taperista" on llegiràs els meus consells.
Sorteig Llibre Hora Tàper
Si dines cada dia de tàper o vols ampliar el teu receptari no et pots perdre aquest llibre!
El termini per participar al sorteig va acabar el dia 23 d'abril de 2014.
  • L'afortunada és: Maria Rosa Solé Figueras*. Moltes Felicitats!!!
Gràcies a totes i tots els participants i Salut taperistes!

*Ens posarem amb contacte gràcies a les dades que ens vas donar per concertar el moment per recollir el premi al Centre DAU (Raval Santa Anna 43-45, 2-2)

divendres, 21 de març de 2014

PRIMAVERA A REUS = GANXET PINTXO

Comença la Primavera i a Reus l'estrenem amb una nova ruta de tapes: La Ganxet Pintxo organitzada per la Cambra de Comerç durant els dies 20 al 30 de març.

Les tapes són petites porcions d'aliments que van des d'una ració de pernil, passant per unes olives, uns pintxos, uns montaditos... Aquest tipus d'aliment informal no es considera un menjar, sinó un aperitiu o un àpat frugal. El risc que correm és que les tapes escollides no siguin les adequades, o que, prèvies a un dinar formal, ajudin considerablement a augmentar el valor energètic de l'alimentació diària i no oblidem que solen acompanyar-se d'una quantitat important de begudes com el vi o la cervesa.

La diversitat d'aquestes menges fa que siguin molt difícils de classificar a nivell nutricional, generalment, riques en greixos i proteïnes i baixes en fibra alimentària. Tot depèn de l'elecció que fem i de l'establiment on mengem, ja que molts ofereixen tapes riques en greixos saturats. Per això és millor optar per tapes que s'acostin a la cuina mediterrània i a les tapes tradicionals. Menjar de tapes no ha d'engreixar però si fem una elecció errònia de les racions, si. A la foto algunes de les tapes d'aquest març 2014.
Selecció Ganxet Pintxo 2014
RECOMANACIONS GANXET PINTXO 2014:

  • Procurem fer la ruta més llarga i aprofitem a caminar pels carrers de la ciutat de Reus, ens ajudarà a augmentar l'activitat física del dia. (mínim 30 minuts)
  • Evitem les tapes fregides, arrebossades i/o amb salses greixoses, optem per coccions a la planxa, vapor, brasa,...
  • Escollim les menges més lleugeres, preferentment amb vegetals (verdures o amanides) o les de peix i/o marisc sense arrebossat, a la planxa o en esqueixada i completem amb una amanida variada.
  • Cal anar amb compte amb la quantitat total i, sobretot, amb la beguda amb la que s'acompanya, recordem alternar amb aigua.

L'alimentació ha de ser contemplada i calibrada en la seva totalitat. El que engreixa són els mals hàbits continuats. Un àpat desequilibrat pot no fer malbé l'alimentació diària si la resta de les preses compensen les mancances o excessos que aquest hagi pogut provocar i sempre pots demanar ajuda al professional Dietista – Nutricionista.

dissabte, 15 de març de 2014

LA PASTA PER ALS CATALANS amb ricotta i espinacs

Recepta de plat únic de pasta en col·laboració amb el blog LA PASTA PER ALS CATALANS, anteriors receptes:

La Recepta d'avui és: Pasta amb Ricotta i Espinacs (si no disposem de ricotta podem optar pel mató)
La Pasta per als Catalans

Els espinacs són una verdura de fulla que pertany a la mateixa família que les bledes i la remolatxa, les trobem al mercat durant la tardor i la primavera, però en podem menjar tot l'any gràcies a ser una verdura molt apte per a la congelació, per aquest motiu es poden comprar congelades durant tot l'any, conservant molt bé les seves propietats originals i facilitant la seva cocció posterior.
A l'hora de comprar, és recomanable seleccionar les d'un color verd, brillant i uniforme, d'aspecte fresc i tendre. Rebutgem les que tinguin taques vermelloses o groguenques perquè probablement és conseqüència de fongs.
Al conservar, introduïm en una bossa de plàstic perforada o recipient a la nevera com a màxim 2 setmanes. Si les volem congelar nosaltres cal fer un escaldat previ.
Si ens fixem en les vitamines predomina la Vitamina C, els carotenoides i l'àcid fòlic i minerals com el potassi. Aquests nutrients són molt adequats per a embarassades, nens, gent gran i població en general. Les úniques persones que cal que controlin el consum d'espinacs són les que desenvolupin càlculs renals d'oxalats (pedres al ronyó).
Nutricionalment, els espinacs són poc energètics degut a que el 90% del seu pes és aigua. Fent-les aptes en les dietes per al sobrepès, l'obesitat o la diabetis. També cal destacar l'aportació de fibra que ens ajudarà en el restrenyiment.

Popularment o gràcies al Popeye hi ha la creença que els espinacs porten ferro o et fan més fort i cal matisar: porten ferro però és d'un tipus de ferro anomenat no hemo i s'acompanya d'àcid oxàlic, fet que dificulta la seva absorció i aprofitament. Però si gràcies a aquest personatge mengem més espinacs i/o verdures endavant!

Càlcul nutricional
Energia553,5 kcal
Hidrats de Carboni63g
Proteïnes26g
Lípids/Greixos22g
Colesterol39mg
Fibra13,5g
Més informació, ingredients i la recepta completa aquí

Salut i Bon profit!

dissabte, 8 de març de 2014

MENJAR PER ANSIETAT

A vegades tens la necessitat de menjar capritxos o dolços a tothora o la sensació de gana continuada o de menjar de manera compulsiva o amb una fam voraç o menjar grans quantitats en els àpats o a mitjanit llevar-te per picar?
Aquestes situacions ens poden indicar que mengem per ansietat o per gana emocional.
Si te'n has adonat, enhorabona, ja has fet el primer pas per a posar-hi remei.
Com saber que menjo per ansietat? Segur que ho faig quan:
Imatge: tlcwellnessstudio.com
  • Trigo molt poc temps a menjar un àpat o aliment
  • No assaboreixo els àpats o aliments
  • No controlo el que menjo
  • Menjo de manera inconscient
Com ho puc solucionar?
El remei és el tractament que ens pot donar un Psicòleg i un Dietista-Nutricionista. En el meu cas com a Dietista-Nutricionista et puc ajudar tractant l'ansietat des de tots els aspectes implicats com l'estructura de l'alimentació diària, com l'ambient que envolta els àpats i a més de millorar l'autocontrol durant aquestes situacions.

Estàs cansat o cansada de sempre repetir les mateixes situacions? Ja és hora d'aconseguir una nova actitud front a l'alimentació, els següents consells et poden ajudar:
  • Evita l'abús d'aliments estimulants com la cafeïna o l’alcohol
  • Pren-te el teu temps i aprèn a dir "no" i/o tenir prioritats, organitzat el teu temps, les teves activitats i les teves expectatives
  • Desconnecta , descansa,... tan amb activitats físiques com psicològiques (activitats creatives, d'oci, de relaxació...)
  • Realitza exercici físic adaptat als teus gustos i capacitats. Afegint noves activitats per disminuir l'avorriment
  • Escriu en un diari o registre anotant aliments i sentiments o pensaments per poder reconèixer si segueixes algun patró
  • Fixa't objectius i expectatives realistes (que no vol dir no tenir-ne cap). Posa't metes i elabora un pla o full de ruta per assolir-les
  • Prepara't per a situacions crítiques i/o anticipa't per saber com les pots afronta per a controlar la frustració
  • Millorar la teva autoestima i no la basis només en la imatge corporal, reconeix el teu estil de pensament i canvia els pensaments equivocats, disminueix l'estrès, aprèn a comunicar-te, aprèn noves habilitat i dedica-hi el temps suficient
  • Comparteix i busca ajuda tan per a les situacions positives com les negatives
Consulta’m si necessites un tractament que sigui des de perspectives integradores i multidisciplinàries mitjançant professionals de la salut qualificats, com ara una Dietista - Nutricionista

dilluns, 3 de març de 2014

MARÇ TEMPS DE

Imatge amb la llista de productes vegetals de Març: Les fruites hortalisses són riques en aigua, minerals, vitamines i fibra que ens ajuden a mantenir el pes sota control i aporten antioxidants que combaten els radicals lliures, protegeixen l'intestí i retarden l'envelliment.

Procurem consumir sempre el que la terra ens dóna en el seu moment i el nostre cos i la nostra butxaca (ja que és més barat el producte de temporada) ho agrairà.

A cada temporada el més fresc!
Març temps de...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...