Acreditació web d'interès sanitari

dilluns, 11 de gener de 2016

VIDA SANA PER ANY NOU


Després de l'enrenou de les festes de Nadal, l'Any Nou és el moment perfecte per tornar a centrar-se.
Has pensat en millorar la teva alimentació?
Organitza’t!
Per a una alimentació saludable cal planificació de la compra, de cuinar, de menjars o refrigeris..., tot juga un paper important per ajudar a assolir els objectius.
Sovint no ens n’adonem, però la forma en què organitzem les nostres vides té un gran impacte sobre la nostra salut.
L’evidència científica sobre l'obesitat, ens diu que la pressió del temps és la més important tendència social que intervé en les creixents taxes d'obesitat. Aquest és un punt tant important, per això en aquest any nou que comença recorda a centrar-te tant en el que has de canviar, així com en la forma de fer-ho, i si necessites ajuda compta amb un Dietista-Nutricionista qualificat.
En la consulta cada vegada més em trobo que la manca de temps és l’obstacle marcat com a més important per a seguir una alimentació saludable. És el teu cas? 
Tots sabem per què mengem "menjar ràpid" o precuinat i això és per estalviar temps, avui dia comprem temps però perdem salut. Pensa-hi.
Per ajudar-te en el teu camí a organitzar-te i segui una alimentació saludable segueix els 10 consells:
  1. Dediquem el temps necessari a l’organització, el guanyaràs i recuperaràs més endavant. Comença per planificar la setmana.
  2. Aprenem dels intents passats com una experiència que ens reforça. L’any nou és l’ oportunitat perfecta per a treballar en el que no funciona i per què?
  3. Organitzem el rebost i la cuina com a mínim dues vegades l'any. Hivern i estiu són bons moments igual que fem el canvi d’armari, eliminem el superflu i busquem els aliments sabotejadors dels nostres esforços per menjar millor..
  4. Mantenim el taulell de la cuina tan clar com puguem. Cuinar és molt més fàcil quan es té espai en les taules de treball!
  5. Identifiquem tres àpats saludables per cuinar a la setmana. Sí, de moment només tres! Comencem amb una mica.
  6. Afegim un vegetal extra per al sopar cada nit de la setmana. Aquesta és una manera fàcil d'augmentar la varietat d'aliments.
  7. Mengem com a mínim una peça de fruita al dia.
  8. Busquem i recopilem 5 receptes saludables fàcils i ràpides, podem crear el nostre receptari en un bloc per quan estem encallats o faltats d’idees i no sabem què sopar, improvisar de vegades no és saludable i ens pot resultar mes costos (en temps i diners).
  9. Sempre anar a comprar amb una llista tancada. Això pot ajudar a estalviar diners i comprar aliments superflus i sabotejadors.
  10. Aprendre a llegir les etiquetes dels aliments, gran font d'informació que pot ser un embolic. El més senzill, si veus una llarga llista d’ingredients evita comprar aquell producte.
Els petits canvis marquen la diferència.
Quins hàbits o rituals o dieta començaràs el 2016?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...