Acreditació web d'interès sanitari

diumenge, 12 octubre de 2014

Conferència Càncer de Mama

La Delegació de Reus de l'AECC (Associació Catalunya Contra el Càncer) en motiu del Dia Mundial del Càncer de Mama organitza la conferència gratuïta:
El Càncer de Mama
Divendres 17 d'octubre a les 19h
Lloc: Casal de les Dones. Plaça de la Patacada 9, Reus
Xerrada a càrrec de: 
Elena Nolla (Psicòloga de l'AECC)
Marta Pena (Testimoni) 
Rosa Baró (Dietista-Nutricionista)

dilluns, 15 setembre de 2014

Cuina, Dietoteràpia i Càncer

Novetat!, inscripcions obertes al: 
Curs de Cuina, Dietoteràpia i Càncer (6 hores)
Dimarts de 18:30h a 20h del 21 d'octubre a l'11 de novembre
Docent:  Rosa Baró Vilà
Lloc: Centre Cívic Ponent. Avinguda dels Països Catalans, 106
Tel. 977 010 044

Vols conèixer la relació de l'alimentació i el càncer?, les pautes i els hàbits abans, durant i després del càncer? 
Aprendrem i cuinarem l'alimentació saludable que és fonamental per una bona salut i una bona qualitat de vida en la prevenció i el tractament del càncer.

Inscripcions: fins al 15 d'octubre, virtualment a http://centrescivics.reus.cat/node/6232 o presencialment als centres cívics de 9:00 a 13:00 i de 16:00 a 20:00h. 
Preu: 31,80€ (inclòs sessió de cuina)
Curs Cuina, Dietoteràpia i Càncer

dijous, 14 agost de 2014

BARBACOA SALUDABLE

Cuinar i rostir a la barbacoa o graella és una pràctica més típica a l'estiu, sempre que la climatologia ho permeti. És un tipus de cuina més festiu o organitzat en una festa i per no espatllar-la a continuació trobaràs 5 consells per a fer una barbacoa saludable a més a més de recordar-te que tinguis especial atenció a no cremar excessivament els aliments.

  1. Higiene. Netegem bé la graella, evitem l'acumulació i la transferència de carbonitzat de la graella al menjar. Servim els aliments cuits en plats nets, diferents als plats utilitzats per als aliments en cru evitarem riscos de patir possibles toxiinfeccions alimentàries.
  2. Equilibri. Augmentem la ració de verdures i fruites elaborant brotxetes combinant carns i verdures o peix i fruites. Per exemple: Carabassó, ceba, tomàquet, espàrrecs, pebrots (vermell, verd o groc), xampinyons, pinya, mango, taronja, pomelo...
  3. Hidratació. Controlem les begudes alcohòliques, si beus fer-ho amb moderació, i evitem les begudes ensucrades. Servim diverses gerres de llimonada casolana sense sucre amb unes fulles de menta i molt gel, són molt més refrescants i baixes en calories, a més de saludables.
  4. Innovació. Siguem creatius inventant noves, gustoses i acolorides broquetes. Els pinxos són més fàcils de servir i permeten preparar diversos aliments com hortalisses i fruites fresques intercalades entre si. D'aquesta manera aconseguirem una barbacoa més original, completa i equilibrada.
  5. SalutExposar la carn i el peix, rics en proteïnes, a altes temperatures i a les flames genera amines heterocícliques, i quan les gotes de greix cremen el fum resultant genera hidrocarburs aromàtics policíclics. Aquests dos grups de productes químics s'han relacionat amb diversos tipus de càncer, més en concret de còlon, pàncrees i pròstata. Com podem reduir la formació de compostos cancerigens? (amines heterocícliques i hidrocarburs aromàtics policíclics): 
  • Evitar exposar la carn directament a la flama. Podem utilitzar un paper d'alumini perforat damunt la graella. 
  • Reduir el temps de cocció o cuinar durant més temps a una temperatura inferior. 
  • Eliminar abans de menjar les parts de l'aliment carbonitzades i ennegrides. 
  • Tenir una ampolla d'esprai plena d'aigua a la mà per controlar els esquitxos de greix. 
  • Marinar els aliments abans de cuinar limita la formació de carcinògens potencials mentre és rosteixen. Adobar la carn amb elements antioxidants com herbes aromàtiques i espècies.

Possible opció saludable:
Comença per una amanida ben completa per omplir i reduir la gana. D'aquesta manera equilibrem la barbacoa amb una bona dosi de vegetals, fibra, aigua, vitamines i minerals.
Per a una barbacoa segura que no perjudiqui la salut el més important és saber triar bé els aliments utilitzant no sempre carns vermelles (riques en greixos saturats) com les llonganisses (salsitxes), les costelles o l'entrecot / bistec, podem combinar amb carn magra com el pollastre, el gall dindi, el conill, el llom de porc, o el peix o marisc variats, que aporten proteïnes i àcids grassos omega 3, servits juntament amb verdures, hortalisses i fruites.
Redueix les salses, els aliments cuinats en una barbacoa ja tenen un gust especial si estan preparats al punt. No hi ha necessitat d'afegir més salses a la dieta del dia. Aprofita les espècies naturals o la llimona natural que són més saludables per al nostre organisme.
Acabem o comencem amb activitats de lleure a l'aire lliure per compartir amb familiars i amics.
Com són les teves barbacoes?, pots compartir les teves idees a continuació...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...