Acreditació web d'interès sanitari

dimecres, 3 de febrer de 2016

Dia Mundial Càncer 2016

Què puc fer per prevenir el càncer?

Els canvis en la nostra forma de vida fan que cada vegada més persones de tot el món estiguin exposades als factors de risc del càncer, com el tabac, les dietes poc saludables i el sedentarisme. El primer pas efectiu per a la prevenció d'aquesta malaltia és educar i informar les persones i a les comunitats sobre la relació entre el estil de vida i el risc de càncer.
#WorldCancerDay
 Per aquest motiu et proposo iniciar o continuar les següents mesures i hàbits de vida saludables per a la prevenció del càncer:
  1. No fumar. Gairebé el 40 per cent de tots els càncers que es diagnostiquen es relacionen amb el tabac.
  2. Evitar l'obesitat a partir d'una alimentació saludable, limitant el consum de greixos d'origen animal i els sucres. El sobrepès és la segona causa prevenible de desenvolupament del càncer i és el responsable d'almenys un 15% de les morts en pacients oncològics.
  3. Fer activitat física. És aconsellable realitzar 30 minuts d'exercici un mínim de tres vegades per setmana. Hi ha una relació entre l'activitat física i la reducció del càncer de còlon, de mama, úter, esòfag, ronyó i vesícula biliar.
  4. Augmentar el consum de fruita, verdures i hortalisses. L'OMS recomana la fórmula d’un mínim de "Cinc al dia" (per exemple: 2 racions de fruita i 3 de verdures o hortalisses al dia).
  5. Si beus alcohol, disminueix el consum i evita que sigui diari (el vi i la cervesa també són begudes alcohòliques).

dilluns, 1 de febrer de 2016

PERQUÈ FRACASSEN LES DIETES?

Vas començar una dieta després de les vacances i ja has fracassat?
Perquè sempre et passa el mateix?
Un dels principals problemes és precisament la paraula "Dieta". Quan sentim parlar de dieta ho associem a una connotació negativa, com per exemple a sacrifici, menjar només amanida verda i pollastre a la planxa, tancar-se a casa i no tenir vida social, avorriment, monotonia, gana, ansietat ... qui vol passar per tot això?
I el pitjor de tot això, la majoria de vegades que es comença una dieta es creu que al final hi haurà un fracàs, de manera que ja estem condicionats a fracassar.
Tot això ha passat per seguir les dietes de “calaix” o les dietes sense valoració personalitzada, sense diagnòstic, o sense tenir en compte les emocions, les costums, els gustos... o encara pitjor el mètode o guru de moda.
Sabem que qualsevol restricció d’aliments farà que el pes baixi, això és cert, però també hem de saber que igual que baixem el pes, el nostre cos intentarà recuperar-lo i pujar de nou encara que faci anys que ho hàgim aconseguit.
A més de vegades preferim pagar diners en comptes d'esforçar-nos per guanyar salut i escoltar els professionals que eduquem a "aprendre a menjar" i canviar l’"estil de vida", per tenir salut a llarg termini, no ho volem sentir.
Cal deixar de banda els resultats a curt termini basats en el pes i començar a fixar-nos en un objectiu més saludable com és el canvi d'hàbits a llarg termini.
Instaurant nous hàbits que puguin ser mantinguts en el temps i com ho fem? Doncs ensenyant a sortejar tots els obstacles que ens trobem cada dia i en diferents àmbits, buscant nous sabors i aliments atractius. Menjar també és plaer i els dietistes - nutricionistes que treballem per millorar la salut, reeducar hàbits i ensenyar que no es tracta de prohibir sinó més aviat d'ensenyar, ho sabem. 
Sabem que, el que hem de fer no és començar una dieta que acabarem algun dia, sinó el que hem de fer és començar un estil de vida saludable que duri per sempre.

dilluns, 11 de gener de 2016

VIDA SANA PER ANY NOU


Després de l'enrenou de les festes de Nadal, l'Any Nou és el moment perfecte per tornar a centrar-se.
Has pensat en millorar la teva alimentació?
Organitza’t!
Per a una alimentació saludable cal planificació de la compra, de cuinar, de menjars o refrigeris..., tot juga un paper important per ajudar a assolir els objectius.
Sovint no ens n’adonem, però la forma en què organitzem les nostres vides té un gran impacte sobre la nostra salut.
L’evidència científica sobre l'obesitat, ens diu que la pressió del temps és la més important tendència social que intervé en les creixents taxes d'obesitat. Aquest és un punt tant important, per això en aquest any nou que comença recorda a centrar-te tant en el que has de canviar, així com en la forma de fer-ho, i si necessites ajuda compta amb un Dietista-Nutricionista qualificat.
En la consulta cada vegada més em trobo que la manca de temps és l’obstacle marcat com a més important per a seguir una alimentació saludable. És el teu cas? 
Tots sabem per què mengem "menjar ràpid" o precuinat i això és per estalviar temps, avui dia comprem temps però perdem salut. Pensa-hi.
Per ajudar-te en el teu camí a organitzar-te i segui una alimentació saludable segueix els 10 consells:
  1. Dediquem el temps necessari a l’organització, el guanyaràs i recuperaràs més endavant. Comença per planificar la setmana.
  2. Aprenem dels intents passats com una experiència que ens reforça. L’any nou és l’ oportunitat perfecta per a treballar en el que no funciona i per què?
  3. Organitzem el rebost i la cuina com a mínim dues vegades l'any. Hivern i estiu són bons moments igual que fem el canvi d’armari, eliminem el superflu i busquem els aliments sabotejadors dels nostres esforços per menjar millor..
  4. Mantenim el taulell de la cuina tan clar com puguem. Cuinar és molt més fàcil quan es té espai en les taules de treball!
  5. Identifiquem tres àpats saludables per cuinar a la setmana. Sí, de moment només tres! Comencem amb una mica.
  6. Afegim un vegetal extra per al sopar cada nit de la setmana. Aquesta és una manera fàcil d'augmentar la varietat d'aliments.
  7. Mengem com a mínim una peça de fruita al dia.
  8. Busquem i recopilem 5 receptes saludables fàcils i ràpides, podem crear el nostre receptari en un bloc per quan estem encallats o faltats d’idees i no sabem què sopar, improvisar de vegades no és saludable i ens pot resultar mes costos (en temps i diners).
  9. Sempre anar a comprar amb una llista tancada. Això pot ajudar a estalviar diners i comprar aliments superflus i sabotejadors.
  10. Aprendre a llegir les etiquetes dels aliments, gran font d'informació que pot ser un embolic. El més senzill, si veus una llarga llista d’ingredients evita comprar aquell producte.
Els petits canvis marquen la diferència.
Quins hàbits o rituals o dieta començaràs el 2016?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...