Acreditació web d'interès sanitari

dimarts, 1 abril de 2014

DIA MUNDIAL ACTIVITAT FÍSICA

L'Organització Mundial de la Salut celebra anualment el dia Move for Health (per la teva salut, mou-te) per promoure l'activitat física. Celebració en la qual es suma la Generalitat deCatalunya per cinquè any consecutiu, anomenant-la Dia Mundial de l'Activitat Física6 d'abril de 2014.
L’activitat física genera benestar, salut física i mental, prevé malalties, millora la cohesió social i la qualitat de vida, proporciona beneficis econòmics i contribueix a la sostenibilitat del medi ambient.
Per mantenir la salut són necessaris 30 minuts d'activitat física diària en el cas de persones adultes i gent gran, i en el cas de nens i joves són necessaris 60 minuts d'activitat física diària.

Beneficis de l'Activitat Física:

  • Ajuda a sentir-se millor, a estar més relaxat, amb més energia i amb més facilitat per dormir i descansar
  • Millora el funcionament de tot l'organisme: tonifica els músculs, les arteries i el cor, els ossos, les articulacions i el sistema nerviós.
  • Millorar l'estat d'ànim i facilita les relacions socials
  • Ajuda a prevenir i a tractar l'excés de pes
  • Millora el creixement de joves i infants
Escull activitats que més t'agradin i practica-les amb amics o familiars
  • Pujar escales
  • Caminar
  • Jugar
  • Nedar
  • Ballar
  • Fer excursions per la ciutat o la natura
  • Bicicleta
  • Passejar
  • Practicar un esport (futbol, bàsquet, tennis,...)
  • Desplaçar-se a peu per anar a la feina, a l'escola o a comprar

Dia Mundial Activitat Física
A continuació trobaràs una proposta del Pla d'Activitat Física, Esport i Salut (PAFES) perquè incorporis en el teu dia a dia activitats físiques que t'ajudin a dur un estil de vida més saludable i actiu. Activa't caminant són un seguit de rutes per Catalunya que t'ajudaran a millorar el teu estat de salut, Rutes Saludables o consulta els 10 TRUCS per ser més actius siguis on siguis o qui siguis (a casa, a la feina, per a gent gran, infants, adolescents...)

Recorda! El més important és la constància i la regularitat, per garantir una bona forma física. L'activitat física regular és saludable a totes les edats!

diumenge, 23 març de 2014

SORTEIG Llibre l’Hora del Tàper

Com a blogger col·laboro amb la Marga Pradas en el seu blog de receptes per omplir la carmanyola (segueix-lo aquí) fet que també m'ha portat a deixar el meu petit granet d'arròs en el seu llibre l'Hora del Tàper.
Gràcies a ella, a RBA-La Magrana i en motiu del meu aniversari et proposo aquest sorteig en el qual pots guanyar el llibre l’Hora del Tàper, l'afortunat/da guanyarà el llibre que ofereix més de 50 receptes amb exemples per ajudar a crear-ne de noves. El llibre és un manual pràctic i inspirador per saber com omplir la carmanyola de dinar i a més com fer-ho de manera saludable i equilibrada gràcies al decàleg del bon "taperista" on llegiràs els meus consells.
Sorteig Llibre Hora Tàper
Si dines cada dia de tàper o vols ampliar el teu receptari apunta't!
Participar és molt senzill, només cal que:
  • Deixis el nom juntament amb un contacte* al formulari que trobaràs a continuació.
  • Seguir-me a Facebook aquí i/o a Twitter aquí per estar al dia del sorteig i rebre consells d'alimentació saludable, nutrició i dietètica.
  • El termini per participar és fins el dia 23 d'abril a les 24h.
  • El sorteig és farà a través de la web sortea2.

Molta sort per Sant Jordi i Salut taperistes!

*Les dades de contacte són importants per poder posar-me amb contacte amb l'afortunat/da i concertar el moment per recollir el premi al Centre DAU (Raval Santa Anna 43-45, 2-2)

divendres, 21 març de 2014

PRIMAVERA A REUS = GANXET PINTXO

Comença la Primavera i a Reus l'estrenem amb una nova ruta de tapes: La Ganxet Pintxo organitzada per la Cambra de Comerç durant els dies 20 al 30 de març.

Les tapes són petites porcions d'aliments que van des d'una ració de pernil, passant per unes olives, uns pintxos, uns montaditos... Aquest tipus d'aliment informal no es considera un menjar, sinó un aperitiu o un àpat frugal. El risc que correm és que les tapes escollides no siguin les adequades, o que, prèvies a un dinar formal, ajudin considerablement a augmentar el valor energètic de l'alimentació diària i no oblidem que solen acompanyar-se d'una quantitat important de begudes com el vi o la cervesa.

La diversitat d'aquestes menges fa que siguin molt difícils de classificar a nivell nutricional, generalment, riques en greixos i proteïnes i baixes en fibra alimentària. Tot depèn de l'elecció que fem i de l'establiment on mengem, ja que molts ofereixen tapes riques en greixos saturats. Per això és millor optar per tapes que s'acostin a la cuina mediterrània i a les tapes tradicionals. Menjar de tapes no ha d'engreixar però si fem una elecció errònia de les racions, si. A la foto algunes de les tapes d'aquest març 2014.
Selecció Ganxet Pintxo 2014
RECOMANACIONS GANXET PINTXO 2014:

  • Procurem fer la ruta més llarga i aprofitem a caminar pels carrers de la ciutat de Reus, ens ajudarà a augmentar l'activitat física del dia. (mínim 30 minuts)
  • Evitem les tapes fregides, arrebossades i/o amb salses greixoses, optem per coccions a la planxa, vapor, brasa,...
  • Escollim les menges més lleugeres, preferentment amb vegetals (verdures o amanides) o les de peix i/o marisc sense arrebossat, a la planxa o en esqueixada i completem amb una amanida variada.
  • Cal anar amb compte amb la quantitat total i, sobretot, amb la beguda amb la que s'acompanya, recordem alternar amb aigua.

L'alimentació ha de ser contemplada i calibrada en la seva totalitat. El que engreixa són els mals hàbits continuats. Un àpat desequilibrat pot no fer malbé l'alimentació diària si la resta de les preses compensen les mancances o excessos que aquest hagi pogut provocar i sempre pots demanar ajuda al professional Dietista – Nutricionista.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...