Acreditació web d'interès sanitari

dijous, 30 d’abril de 2015

Dietista - Nutricionista

Benvolguts, 
Tenim l'alegria d'anunciar-vos que ja en som 3!
Per aquest motiu tanquem temporalment el Servei de Dietista-Nutricionista.
Qualsevol dubte o aclariment rosabarodiet@gmail.com
Disculpeu les molèsties,
Xènia, Rosa i Jonathan

dimarts, 7 d’abril de 2015

Servei Dietista - Nutricionista

Benvolguts, 
Degut al meu estat de bona esperança tanquem temporalment el Servei de Dietista-Nutricionista.
Qualsevol dubte o aclariment rosabarodiet@gmail.com
Disculpeu les molèsties,
Rosa Baró Vilà

dissabte, 10 de gener de 2015

Dieta 2015


Resum de l'entrevista a Canal Reus Televisió de dimecres 7 de desembre del 2015 on em van convidar per parlar de les dietes del 2015.
 La Pitjor Dieta 2015 o com perdre la salut gràcies a l’alimentació:
L’AssociacióBritànica de Dietètica realitza la llista de les pitjors dietes de moda i comportaran conductes perilloses si les seguim.
Top 5) Dieta del fang o l’argila:
Depurar-se o "netejar-se per dins" a força de menjar argila o fang. Segons aquest absurd plantejament, una cullerada d'argila al dia (no val qualsevol, cal comprar-la específicament als que tenen muntat aquest sistema) et manté desintoxicat d'isòtops negatius i altres toxines. Un dels perills és que entre les argiles que es comercialitzen amb aquesta finalitat, s'han trobat quantitats significatives de plom i arsènic.
Top 4) Dieta VB6:
En anglès les sigles de Vegan Before 6pm, dieta vegana "per hores", només entre les 06:00 i les 18:00 ... sense més recomanacions de què fer a partir de les 18:00 i les 06:00 del dia següent. Es tracta de comprar un “llibre" d’aquells que haurien d’estar a les prestatgeries de ciència ficció i no de salut. A partir de les 18:00h podrem fer tots els excessos i els desastres que sens acudeixin perquè després compensarem, que és un concepte que també cal valorar molt bé.
És molt interessant animar la gent a menjar més aliments d'origen vegetal, però no a força de l'horari. A més, aquest pla dona per fet que una dieta vegana és saludable però si no en tenim cap coneixement pot esdevenir una dieta molt desequilibrada.
Top 3) Dieta sense sucre:
És ben cert que cal reduir el nostre actual consum per persona de sucre, en mengem molt, massa! però aquesta dieta proposa passar del TOT al RES eliminant el sucre totalment, inclosos els sucres de forma "natural" com és el cas del de la fruita i fins i tot eliminar els aliments que continguin hidrats de carboni.
Si que us aconsello una reducció dels sucres dels aliments processats (refrescos, pastisseria, galetes, dolços ...) i no eliminar per complet els sucres de verdures, fruites, lactis,...
Top 2) La Paleodieta:
Dieta seguida pels nostres avantpassats del Paleolític, que cada defensor dona la seva pròpia definició. La realitat és que els habitats del paleolític eren nòmades i s’alimentaven amb els productes locals i de temporada que visitaven en cada viatge i era impossible fer un menú com es recomana avui en dia on en un plat trobem aliments d’Europa, Amèrica, Àsia tots junts.
La dieta exclou grups sencers d'aliments i aliments processats, el problema ve quan coneixem que el bròquil al paleolític era una flor silvestre igualment que el tomàquet que en estat silvestre no ens el podíem menjar. Una de les característiques és que la Paleodieta tendeix a ser rica en proteïnes (sobretot carn vermella) i deficitària en nutrients com la fibra.
Top 1) La Orinoterapia:
Beure la teva pròpia orina amb finalitats terapèutiques. No és novetat recordeu en Txumari Alfaro (els anys 90 a "La botica de la abuela"). Afirmen que la urea de l'orina pot tenir un efecte anticàncer, no demostrat en cap estudi ni evidència científica i no en sabem la seva seguretat al consumir-ne.
La Millor Dieta per al 2015:
Alimentació Mediterrània entesa en el seu conjunt i no el que ens pensem o volem creure.
Fer èmfasi en la ingesta de vegetals com les fruites i verdures, l’oli d'oliva, el peix, les carns blanques i els fruits secs entre d’altres aliments saludables. A més d’afegir conductes de vida saludables com l’exercici físic diari, el descans nocturn suficient, el consum de productes locals i de temporada, el control de les emocions, l’ansietat, l’estrès... És un estil de vida en conjunt! amb evidència científica demostrada per exemple amb l’estudi Predimed de la Universitat Rovira i Virgili com a prevenció de malalties cardiovascular, diabetis...
I per ajudar-te encara més durant aquest any tenim Novetats: els seguiments online que complementen les consultes presencials per afavorir els canvis i l’assoliment d’objectius (la figura del Coach Nutricional)
Cuida la teva salut i consulta al Dietista-Nutricionista!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...