Acreditació web d'interès sanitari

dijous, 7 d’abril de 2016

Dia Mundial Salut 2016

El 7 d'abril és el Dia Mundial de la Salut, aquesta edició 2016 l'OMS centra l’atenció en la diabetis:
  • L'epidèmia de diabetis està augmentant ràpidament en molts països, i de manera extraordinària en els països d'ingressos baixos i mitjans.
  • Una gran proporció dels casos de diabetis són prevenibles. Algunes mesures simples relacionades amb la forma de vida s'han revelat eficaços per prevenir o retardar l'aparició de la diabetis tipus 2. El manteniment del pes adequat, la realització d'activitat física periòdica i una alimentació sana poden reduir el risc de diabetis.
  • La diabetis es pot tractar. La diabetis es pot controlar i tractar per prevenir complicacions. El major accés al diagnòstic, l'educació sobre el control personal de la malaltia i el tractament assequible són components fonamentals de la resposta.
Els esforços per prevenir i tractar la diabetis seran importants per assolir la fita de reduir la mortalitat prematura per malalties no transmissibles en una tercera part l’any 2030. Molts sectors de la societat tenen una important funció per desenvolupar, en particular els governs, docents i fabricants, així com la societat civil, el sector privat, els mitjans informatius i cada un de nosaltres.
L’Objectiu del Dia Mundial de la Salut 2016 és intensificar la prevenció, millorar l'atenció i reforçar la vigilància.
Campanya 2016: Venç a la diabetis

Més informació:
http://www.who.int/diabetes/global-report/es/

dimarts, 8 de març de 2016

Xerrada: Inici de l'alimentació sòlida sense plors



Inici de l'alimentació sòlida sense plors
Divendres 18 de Març
a les 10h
al Centre DAU

Xerrada GRATUÏTA per a valorar la introducció a l’alimentació sòlida durant l’època infantil.
Baby Led Weaning?

Ponents:
Rosa Baró Vilà (Dietista-Nutricionista)
Yasmina Díaz Villacreces (estudiant CFGS Dietètica)

Lloc:     Centre DAU
            Raval Santa Anna 43-45, 2-2
            43201 Reus (davant llibreria ABACUS)

Reserva la teva plaça: info@centredau.com o 977342414 o WhatsApp 680531803

dilluns, 15 de febrer de 2016

DISFÀGIA OROFARÍNGIA

Divendres 12 de febrer de 2016 vaig assistir al curs Abordatge multidisciplinari de la Disfàgia Orofaríngia i el primer que van recomanar és fer difusió d’aquest problema, doncs endavant!

Sabies que la deglució és un dels mecanismes neurològics més complexos del cos humà, i quan hi ha una dificultat parlem de disfàgia.
Qui pot patir de disfàgia?
  • Ancians. són el 45% de les persones d'aquest grup i aquest percentatge augmenta fins al 65% en el cas de les persones que viuen en clíniques o residències.
  • Persones amb accident cerebrovascular. són el 30% de les persones d'aquest grup
  • Esclerosi múltiple o malaltia de Parkinson
  • Pacients amb malaltia d'Alzheimer i depressions greus
  • Persones amb càncer de coll i boca
  • Infants amb afectació neurològica
  • I d’altres...
Que puc notar si pateixo disfàgia?
  • Tos o ennuegament en menjar, o immediatament després.
  • Canvis en la veu (veu humida o mullada).
  • Baveig, dificultat per al control de la saliva.
  • Dificultat per a la formació del bolus de l’aliment i el maneig del menjar a la boca.
  • Empassar el menjar en petites quantitats, a poc a poc. Residus a la boca post deglució.
  • Sensació de retenció d'aliment a la faringe i necessitat de fer diverses deglucions.
  • Estossec. (Carraspeo)
  • Emprar excessiu temps per menjar.
  • Pèrdua de pes progressiva (Per desnutrició i deshidratació).
  • Infeccions respiratòries de repetició.
Què pot passar si no es tracta?
Potser es pensi que la disfàgia pot ser molesta només a l'hora d'ingerir aliment, però va més enllà de la simple molèstia i pot tenir greus conseqüències com:
  • Ennuegaments greus.
  • Infeccions respiratòries reiterades o greus
  • Desnutrició o deshidratació causada per la por a menjar o beure
La detecció i el tractament requereix de diferents professionals, en el meu cas com a Dietista-Nutricionista et puc aconsellar sobre quins aliments són els més fàcils d'empassar, com preparar-los perquè resultin saborosos, com aconseguir una dieta equilibrada enriquint els menjars, perquè en menys volum l’aportació de nutrients sigui òptim. També aconsellar quins aliments cal evitar per prevenir riscos.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...