Acreditació web d'interès sanitari

dissabte, 13 d’agost de 2016

Vacances Agost 2016

Vacances del 15 al 31 d'agost 2016
 
Demanar hora?
Programat visita al setembre del 2016 amb la consulta de Dietista-Nutricionista de manera fàcil i còmode.

dilluns, 1 d’agost de 2016

Setmana Mundial de la Lactància Materna 2016

De l'1 al 7 d'agost se celebra a més de 170 països la Setmana Mundial de la Lactància Materna, destinada a fomentar la lactància materna, o natural, i a millorar la salut dels nadons de tot el món.
Amb la Setmana Mundial es commemora la Declaració d'Innocenti, formulada per l'OMS i l'UNICEF a l'agost de 1990 amb la finalitat de protegir, promoure i donar suport a la lactància materna.
La lactància materna és la millor manera de proporcionar al nounat els nutrients que necessita. 

L'Organització Mundial de la Salut la recomana com manera exclusiva d'alimentació durant els 6 primers mesos de vida; a partir de llavors es recomana seguir amb la lactància materna fins als 2 anys, com a mínim, complementada adequadament amb altres aliments innocus.
Més informació:
https://comocuandocomo.wordpress.com/2016/08/03/de-lactancia-si-y-que-si-no-te-gusta-no-mires/#more-3929
http://www.who.int/mediacentre/events/2016/world-breastfeeding-week/en/

dilluns, 25 de juliol de 2016

Alimentació vegetariana, Com?

Cada vegada és més habitual iniciar-se en una alimentació que no estigui basada en carns de cap tipus. Si has decidit començar una alimentació vegetariana pots anar pas a pas, completant etapes i després deixar de menjar carn per complet.
El més recomanable és seguir una progressió anant introduint nous aliments i receptes de manera lenta i constant. Ens ajudarà a realitzar una transició còmode i ofereix temps per a cobrir les necessitats nutricionals. També ens ajudarà a habituar el nostre sistema digestiu a la nova alimentació i a controlar l’ansietat.
Tres idees per començar a ser vegetarià
  1. Escriu en una llista aliments i receptes que no tinguin carn que t’encantin. Pots adonar-te que potser eres gairebé vegetarià des de fa temps sense notar-ho.
  2. Pensa altres receptes que t'agradin que portin carn i com quedarien si les canviessis a plats vegetarians. Per exemple m’agraden les hamburgueses doncs fem-les de llenties i quinoa i ben condimentades perquè tinguin millor sabor i afegim una guarnició per combinar els colors dels aliments en el plat.
  3. Busca noves receptes, llegint llibres especials, buscant a Internet. En una dieta vegetariana segurament estaràs incorporant més varietat d'aliments que abans (mirem el cas de les llegums locals i de proximitat, a Catalunya trobem el fesol de Santa Pau (Garrotxa), el fesol de l’ull ros (Pla de l’Estany i Empordà), la mongeta de Castellfollit del Boix (Bages), la mongeta de Collsacabra (Osona), la mongeta del ganxet del Vallès, el cigró d’Oristà (Osona), el cigronet de l’Alta Anoia, el pèsol garrofal de Llavaneres, el pèsol negre del Berguedà i la garrofa del Baix Penedès, el Baix Camp, el Tarragonès, el Baix Ebre i el Montsià, entre d’altres)
Afegeix aliments “sans”, fes que la base de l’alimentació siguin els vegetals, cobreix les necessitats de proteïnes amb els cereals, llegums, verdures i fruits secs. I compte amb l’excés de calories buides com els greixos i els sucres, evita margarines, aliments processats, bolleries, dolços, sucs, postres làctics,...
Recordar per últim que si has decidit fer aquest pas caldrà valorar la suplementació (ferro, calci, vitamina D, omega 3...) que necessites per un professional Dietista-Nutricionista actualitzat en alimentació vegetariana, hi ha molts mites a la xarxa i als mitjans de comunicació sobre aquest tema. El primer que jo et recomano és que et suplementis amb vitamina B12, pregunta’m!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...