Acreditació web d'interès sanitari

diumenge, 27 d’octubre de 2013

GRAN RECAPTE D’ALIMENTS

Aquest 2013 ja és el cinquè any consecutiu que els Bancs dels Aliments de Catalunya organitzen el Gran Recapte, iniciativa de gran recollida d'aliments arreu de Catalunya concentrada els dies 29 i 30 de novembre.


Per a fer-ho possible es necessiten 15.000 voluntaris per als més de 1.300 punts de recollida distribuïts en supermercats i en mercats.

Com podem col·laborar?
  • Fem-nos voluntaris o coordinadors en un dels 1.300 punts de recollida, només cal registrar-nos al web http://www.granrecapte.com/ca/voluntariat/
  • Recollim aliments i entreguem-los els dies 29 i 30 de novembre als punt de recollida més proper, busca’ls aquí

Si tens un blog?
  • Participa a “Blogs Contra la Fam”: Publicant una recepta i/o difonent la iniciativa i/o animant a participar als lectors en el Gran Recapte. Recorda utilitzar el hastag #blogscontralafam per a difondre-ho.

Volem motius per participar?
Crec que no cal dir-los però mai esta de més saber que un de cada cinc catalans viu sota el límit de la pobresa, i en el cas dels infants, aquest percentatge augmenta fins a un de cada quatre. Per donar resposta a aquestes urgències alimentàries els Bancs d'Aliments de Catalunya organitzen aquesta campanya de recollida d'aliments bàsics anomenada el Gran Recapte.

En l'edició del 2012 es va recollir 2.727.000 kg en més de 1.000 punts de recollida i va comptar amb l'ajuda de 13.000 voluntaris. La fita per a l'edició del 2013 és assolir 3.000.000 kgs gràcies a la col·laboració de 15.000 voluntaris.

Voldria contribuir amb el meu granet d'arròs i complir un dels objectius dels Bancs d'aliments que és el dret a una alimentació suficient i saludable per a tot ésser humà.
Per aquest motiu recordem:
Que ha de contenir una recepta per a esdevenir un menú complet barat i senzill? (potenciant els aliments que és recullen al Gran Recapte)
El menú complet ha de presentar de 4 a 6 grups d'aliments:
  1. Verdures: per exemple recollir conserves de vegetals cuits o tomàquet
  2. Farinacis: per exemple recollir pasta o arròs o sopes o farina o galetes
  3. Proteics: per exemple recollir llegums seques o conserves com les de peix tipus sardines o tonyina...
  4. Greix: preferiblement recollir oli d’oliva verge
  5. Fruita: conserves de fruita per exemple almívars
  6. Làctic: de llarga caducitat com és la llet o llet en pols.
I no ens oblidem dels infants recollint aliments preparats com les farinetes o els “potitos” de fruites o de verdures i carn...

Anima’t i participa! com a voluntari o recollint aliments o escrivint receptes que es recopilaran a blogscontralafam.blogspot.com

dimecres, 16 d’octubre de 2013

Dia Mundial de l'Alimentació 2013

Avui 16 d'octubre se celebra el Dia Mundial de l'Alimentació, proclamat des del 1979 per l'Organització de les Nacions Unides per a l'Agricultura i l'Alimentació (FAO) .
La seva finalitat és conscienciar als pobles del món sobre el problema alimentari mundial i enfortir la solidaritat en la lluita contra la fam, la desnutrició i la pobresa.
El tema d'aquest 2013 és: “Sistemes alimentaris sostenibles per a la seguretat alimentària i la nutrició” i centra les celebracions d'aquesta jornada i ajuda a la comprensió dels problemes i les solucions en la lluita contra la fam.

Actualment prop de 870 milions de persones al món pateixen desnutrició crònica. Els models insostenibles de desenvolupament estan degradant l'ambient natural, amenaçant als ecosistemes i la biodiversitat que seran necessaris per al nostre proveïment futur d'aliments.

Tots els aspectes del sistema alimentari influeixen en la disponibilitat i accessibilitat final d'aliments variats i nutritius i, per tant, en la capacitat dels consumidors de triar dietes saludables. A més, les polítiques i les intervencions relacionades amb els sistemes alimentaris poques vegades es dissenyen amb la nutrició com a objectiu principal.

Per fer front a la malnutrició són necessàries mesures integrades i intervencions complementàries a l'agricultura i el sistema alimentari, en l'ordenació dels recursos naturals, en la sanitat pública i l'educació, així com en àmbits de polítiques més amplis.


El Dia Mundial de l'Alimentació és una oportunitat per plantejar-nos preguntes i ajudar a crear el futur que volem.

dilluns, 7 d’octubre de 2013

OCTUBRE TEMPS DE

Imatges amb la llista de productes vegetals de temporada: Les fruites hortalisses són riques en aigua, minerals, vitamines i fibra que ens ajuden a mantenir el pes sota control i aporten antioxidants que combaten els radicals lliures, protegeixen l'intestí i retarden l'envelliment.

Procurem consumir sempre el que la terra ens dóna en el seu moment i el nostre cos i la nostra butxaca (ja que és més barat el producte) ho agrairà.

A cada temporada el més fresc!


Octubre temps de...

dimarts, 1 d’octubre de 2013

NOVA COL·LABORACIÓ: LA PASTA PER ALS CATALANS

Com molts de vosaltres ja sabeu el meu cap no para mai i tinc el goig d'anunciar-vos que ara m'he unit a un altre que ampliarà el servei divulgatiu, educatiu i nutritiu d'aquest blog.

Fa uns dies vaig rebre un mail on em proposaven fer una col·laboració mensual amb un blog que és defineix com a reivindicatiu. Aquest blog m'encanta des que el vaig descobrir als Premis Blogs Catalunya 2012 on va guanyar en la categoria blog personal de Cuina, Gastronomia i Enologia i si encara no el coneixeu no espereu més i cliqueu a continuació per conèixer LA PASTA PER ALS CATALANS.
Blog La Pasta per als Catalans
Darrera aquest espai a la xarxa hi ha l'Antonella Speranza, blogaire i autora de la Pasta per als Catalans que també el tenim ampliat en format llibre!
Llibre La Pasta per als Catalans
Doncs qui millor que l'Antonella que és napolitana per ajudar-nos a conèixer millor la pasta, una italiana que comparteix amb tots nosaltres les seves receptes familiars de pasta i ens obre la ment a d'altres receptes molt originals que ens ajuden a sortir dels mítics, i mal copiats, “spaghetti bolognese” inventant i proposant receptes amb infinits tipus de pasta que combina per exemple amb verdures de manera excel·lent.

Iniciarem col·laboració proposant una recepta mensual que adequarem a ser un plat únic amb la característica que l'ingredient principal sigui la pasta perquè, com diu l'Antonella al seu blog, el mite de que la pasta, per si sola, engreixa és fals.
La pasta és un aliment molt popular i el plat més demanat en els menús de petits i grans, i potser per aquesta gran popularitat és també un aliment ple de mites i llegendes nutricionals.
Potser també ets dels que creus que la pasta engreixa? 
Doncs si llegim el consens de prevenció i tractament de l'obesitat, signat per onze societats espanyoles de nutrició, on es va revisar a fons aquesta qüestió, es va arribar a la conclusió que les dietes amb major contingut de carbohidrats complexos (com els de la pasta) s'associen amb un menor pes corporal.
D'altres llegendes relacionades en com coure la pasta o el perquè de cada forma de pasta són desmitificats per l'Antonella en el seu blog, la Pasta per als Catalans, i entre uns coneixements i d'altres podrem gaudir de la pasta i despertarem i ampliarem el nostre paladar i el nostre receptari perquè ja sabeu que l'alimentació saludable i la gastronomia poden i han d'anar de la mà. 

Més informació aquí

Salut i Bon profit!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...