Acreditació web d'interès sanitari

dimecres, 27 de novembre de 2013

LA PASTA PER ALS CATALANS amb carbassa i gambes

Ja tenim, ben bona, la primera recepta de plat únic de pasta en col·laboració amb el blog LA PASTA PER ALS CATALANS, com us vaig explicar en aquesta entrada anterior.
I és cert que podem preparar un plat únic saludable, equilibrat i complet?
Doncs si, només cal seguir els següents consells bàsics:
En un plat únic cal incloure:
  • Un aliment ric en hidrats de carboni complexes (pasta, arròs, cereals, patata, llegum… )
  • Un aliment proteic (carn, peix, ou, lacti o llegum)
  • Dues racions d'hortalisses o verdures, ideal si una és crua i l'altra cuita.
  • Oli d'oliva verge, com a millor opció de greix
  • Aigua de beguda principal.
  • Pa d'acompanyament a elecció de cadascú i preferiblement integral.
  • Postres: fruita fresca i de temporada
Recordem:
És important la quantitat a banda de la varietat anterior. De cada un dels grups d’aliments explicats abans i que formaran el plat únic, cal afegir la quantitat adequada a les necessitats del comensal, de manera que resulti un plat complet en quantitat i qualitat.
El cas de la pasta:
  • La pasta és una de les opcions més fàcils i ràpides per a realitzar un plat únic ja que ens permet preparar per exemple en amanides completes molt ràpidament, o juntament amb verdures tallades en diferents presentacions, afegint un component proteic i llest.
  • Les pastes enriquides amb vegetals no conté la suficient ració de verdures necessàries per un plat únic, caldrà doncs, completar el plat amb verdures i/o hortalisses.
  • Si no disposem d'una proteïna com la carn, peix, ou podem unir pasta amb llegums i aconseguirem una proteïna vegetal de major qualitat nutricional que si només servim la pasta o la llegum sola.
La Recepta d'avui és: Pasta amb carabassa i gambes
La Pasta per als Catalans

Aquest plat de pasta ens aporta un plus de beta-carotens que després el nostre cos transforma en vitamina A essencial per a la vista, la pell i les defenses. Plat moderat en energia però ric en colesterol, provinent del marisc, i baix en fibra, que caldrà compensar amb un sopar més abundant en fibra i pobre en colesterol com per exemple una amanida amb soja i un peix blau.
Càlcul nutricional:
Energia490 kcal
Hidrats de Carboni62g
Proteïnes32g
Lípids/Greixos13g
Colesterol150mg
Fibra4,5g

Més informació i la recepta completa aquí
Salut i Bon profit!

dissabte, 23 de novembre de 2013

CONSELLS REUS DIRECTE 8

Gràcies a la secció de Salut de ReusDirecte ja podeu llegir més consells d'alimentació, nutrició i dietètica.
Reus Directe
Article 8: L'or líquid
Parlem d'or líquid quan ens referim a l'oli d'oliva, producte d'alta qualitat nutricional i gastronòmica.
L'oli d'oliva és un dels principals components de la Dieta Mediterrània,  ... 

Llegeix l'article integrament aquí

dilluns, 18 de novembre de 2013

OLI D'OLIVA. FREGIR

El novembre és el mes de les Fires de l'Oli o les festes de l'oli nou que ajuden a la promoció d'aquest producte d'alta qualitat nutricional i gastronòmica.
D'aquest producte pilar de la Dieta Mediterrània, ja n'havia parlat al blog aquí, però en motiu d'una entrevista a Canal Reus TV que trobareu a la part de PREMSA voldria afegir el següent:

L'oli d'oliva és el greix ideal per fregir:

  • Resisteix temperatures de fins a 200ºC que són suficients perquè els aliments es puguin fregir. 
  • Més estable i es descompon més lentament.
  • Impregna menys l'aliment fregit, amb el que l'aportació calòrica extra és menor.
Com reutilitzar l'oli de fregir?
  • Filtrem! És aconsellable filtrar l'oli després de cada fregit per eliminar restes d'aliments, que podrien oxidar-se i descompondre's.
  • Canviem! quan el seu aspecte sigui més fosc, dens o líquid; podem reutilitzar fins un màxim de 4 vegades.
  • No barrejar mai oli nou i usat, tampoc oli d'oliva amb un altre tipus d'oli com per exemple el de gira-sol. Per la diferent resistència podrien generen substàncies irritants i potencialment tòxiques per al consum alimentari.
  • Vigilar altes temperatures per evitar que l'oli fumegi i s'enfosqueixi. Si s'ha cremat, per evitar qualsevol risc, quan treu fum convé rebutjar-lo.
Recordem que l'oli d'oliva és un greix saludable, però cal consumir-lo amb moderació

dijous, 14 de novembre de 2013

Dia Mundial de la Diabetis

El 14 de novembre de 2013, un any més se celebra el Dia Mundial de la Diabetis.

1 de cada 2 persones amb diabetis no sap que la pateix

VOLS CONÈIXER EL TEU RISC?
Si la resposta és si a continuació trobaràs un web amb un qüestionari validat, el Findrisc, que t'ajudarà a sensibilitzar-te de la importància d'una detecció precoç de la diabetis.


L'Associació de Diabètics de Catalunya també ha posat en marxa una campanya a les xarxes socials, per omplir-les de color blau en motiu del dia mundial de la diabetis.

Només cal que posis com imatge un cercle blau al teu perfil de les xarxes socials o al teu whatsapp.


Tots per la diabetis!

Més informació: Diabetis (part 1)

dijous, 7 de novembre de 2013

Novembre temps de...

Imatges amb la llista de productes vegetals de temporada: Les fruites hortalisses són riques en aigua, minerals, vitamines i fibra que ens ajuden a mantenir el pes sota control i aporten antioxidants que combaten els radicals lliures, protegeixen l'intestí i retarden l'envelliment.

Procurem consumir sempre el que la terra ens dóna en el seu moment i el nostre cos i la nostra butxaca (ja que és més barat el producte de temporada) ho agrairà.

A cada temporada el més fresc!
Novembre temps de...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...